ترقی: موتلفه از مدت‌ها پیش بررسی‌های خود را برای انتخابات مجلس 98 آغاز کرده است

    کد خبر :301506

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: موتلفه مدت هاست کار خود را برای انتخابات مجلس 98 شروع کرده است و روی این مسئله کار می کند.

به گزارش نامه نیوز؛ سیدمحمدحسینی عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چند روز پیش اعلام کرد که «جمنا آمادگی مدیریت لیست‌های انتخاباتی سال ۹۸ را دارد» و فردای آن روز نیز مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری نیز گفت «قرار نيست شب انتخابات به ياد آن بيفتيم و پس از ماه رمضان برای برنامه‌ريزی درباره آينده تشكيل جلسه می‌دهيم». از این صحبت ها بر می آید که برخی اصولگرایان ورود زودهنگامی به انتخابات مجلس یازدهم دارند از اکنون می خواهند برای رقابت یک سال و نیم آینده برنامه ریزی کنند. برهمین اساس با حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه به گفتگو نشستیم و او نیز از آغاز فعالیت های موتلفه برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مدتهاست که از آغاز فعالیت های موتلفه می گذرد.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

****

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پایداری فعالیت انتخاباتی خود را برای مجلس یازدهم از هم اکنون شروع کرده اند، به نظر شما این اقدام آنها زودهنگام نیست؟

طبیعی است باید همه از قبل کار درون حزبی خود را انجام دهند. بحث ها و نقطه نظرات خود را مطرح کنند. وضعیت نمایندگان را در شهرستان ها بسنجند که کدام نماینده زمینه رأی مجدد دارد و کدام چنین ظرفیتی نماینده ندارد. این ارزیابی ها زمان می برد.

اما نزدیک 20 ماه تا انتخابات مجلس زمان باقی است.

همیشه این طور بوده است. معمولا احزاب یک سال تا یک سال ونیم قبل وضعیت شهرستان ها را رصد می کنند.

یعنی حزب موتلفه نیز کار خود را برای انتخابات مجلس 98 شروع کرده است؟

بله، موتلفه که مدت هاست روی این مسئله کار می کند.

مجموعه های مختلف اصولگرا برای انتخابات مجلس در قالب واحدی کارتشکیلاتی می کنند یا هر مجموعه ای براساس سلیقه ای که دارد لیست ارائه می دهد؟

روال معمول و طبیعی این بود که احزاب کار خود را انجام می دادند و دست شان از پیشنهادات و نقطه نظرات پُر بود و بعد به ائتلاف فکر می کردند. در هر مقطعی شکل و عنوان ائتلاف متناسب با زمان تفاوت می کرد. شورای هماهنگی نیروهای انقلاب، جبهه متحد اصولگرایان و جمنا از جمله این ائتلاف های انتخاباتی بود.

امکان دارد شکل و نام ائتلاف اصولگرایان در سال 98 تغییر کند؟

بله، بستگی به تصمیم جمعی دارد.

پس اینکه آقای حسینی گفته «جمنا آمادگی مدیریت لیست‌های انتخاباتی سال ۹۸ را دارد» موضوع قطعی و 100 درصد نیست؟

خیر، پیشنهاد دادند. مثلا جبهه پایداری هیچ گاه جزء جمنا نبود. در مجموع اگر نظر تشکل های اصولگرا بر ادامه کار جمنا قرار بگیرد، همان روال ادامه پیدا می کند و فقط تغییراتی در بعضی نیروها یا ساختار آن می دهند اما این امکان هم وجود دارد که متناسب با شرایط طرح نویی دنبال شود.

آیا موتلفه از الان روی تدوین لیست انتخاباتی سراسری کار می کند؟

روی نمایندگان کار می کنند، افرادی که می تواند از آنها حمایت کند یا آنها نامزد موتلفه باشند.

این کار برای بستن لیست حزبی است؟

ما باید پیشنهادهای لازم و کافی را داشته باشیم تا اگر قرار به ائتلافی باشد آن پیشنهاد را ارائه دهیم.

پس منتظر مشخص شدن وضعیت ائتلاف نمی مانید؟

خیر، اصلا نیازی نیست که منتظر ائتلاف بمانیم چون ائتلاف در ماه آخر منتهی به انتخابات صورت می گیرد نه در ابتدای کار.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید