جمهوریخواهان آمریکا: توافق با کره شمالی به کنگره ارائه شود

    کد خبر :301479

سناتورهای جمهوریخواه روز سه شنبه اعلام کردند که هرگونه توافق نهایی بین آمریکا و کره شمالی باید برای تصمیم گیری به کنگره ارائه شود.
به گزارش بازتاب از پایگاه خبری هیل، فشار برای یک نقش کنگره به دنبال آن است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه، توافقی را درباره تضمین های امنیتی نامشخص در قبال عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای امضا کردند.
در این رابطه باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز سه شنبه گفت: فرض بر این است که توافق نهایی وجود دارد، دولت باید توافق را در قالب یک معاهده به ما بدهد.
ارسال هرگونه معاهده به کنگره مستلزم یک توافق فراحزبی برای پشتیبانی دو سوم اعضای کنگره است.
سناتور تام تیلیس هم دراین باره گفت: هر دو کشور در اوایل راه هستند، اما اگر دولت بتواند توافق را قطعی کند، باید به کنگره ارسال شود.
سناتور جان کورنین هم اعلام کرد دولت باید توافق را به کنگره ارسال کند.
جمهوری خواهان با مذاکره با کره شمالی با احتیاط حمایت کرده اند، در حالی که شک و تردید دارند که کیم در نهایت با عاری سازی از تسلیحات هسته ای موافقت کند.
در همین حال، دموکراتهای ارشد مذاکرات را بسیار نادرست دانستند به گونه ای که چاک شومر رهبر اقلیت سنا گفت: آنچه که ایالات متحده به دست آورده است، در حقیقت مبهم و غیر قابل اثبات است. آنچه که کره شمالی به دست آورده است، ملموس و ماندگار است.
وی افزود: ما دیکتاتور وحشیانه ای را که به مردم خود گرسنگی داده است، مشروعیت بخشیدیم.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید