آمادگی صندوق بازنشستگی برای واگذاری بنگاه‌های زیان‌ده

    کد خبر :301220

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی کامل برای واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و خروج از بنگاه داری طبق سیاست دولت و وزارت رفاه را دارد.

جمشید تقی زاده، در نشست کمیته ساماندهی بنگاه های اقتصادی صندوق های بازنشستگی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی کامل برای واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و خروج از بنگاه داری طبق سیاست دولت تدبیر و امید و وزارت رفاه را دارد.

تقی زاده گفت: با وجود بنگاه‌های زیان‌ده و کم بازده نمی‌توان صندوق‌های بازنشستگی را مدیریت کرد. باید به صورت جدی وارد سیاست خروج از بنگاه داری شد و ما این آمادگی را داریم که بنگاه های زیان ده خود را با سیاست تقویت بنگاه ها و افزایش سودآوری و بهره وری حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری واگذار کنیم.

تقی زاده افزود: صندوق بازنشستگی کشوری برای بنگاه‌داری خود، سودآوری حداقل ۲۰ درصد و حداکثر ۳۵ درصد را در نظر گرفته است، بنابراین بنگاه‌هایی که توان کسب چنین سودی را برای صندوق بازنشستگی کشوری ندارند باید از گردونه اقتصادی این صندوق خارج شوند.

وی تأکید کرد: هیات مدیره و مدیر عامل و همه مسئولین حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری این آمادگی و تأکید را برای خروج از بنگاه های زیان آور و کم بازده دارند.

به گزارش مهر، تقی زاده افزود: اگر به همین روش ادامه مسیر دهیم و صندوق ها را سبک بال نکنیم، قطعاً صندوق های بازنشستگی به هویت و ماهیت اصلی خود نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه بنگاه های زیان آور را باید از میان شرکت‌های صندوق بازنشستگی خارج بدانیم گفت: شرکت های زیان ده و بدون سودآوری لازم را از دسته شرکت‌های تابعه خارج کنیم و فروخته شده فرض کنیم و با این شرایط است که می‌توانیم ادعا کنیم از بنگاه داری خارج شده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید