خادمی: اگر ایران نبود امروز خاورمیانه از نظر شکلی کاملا تغییر می‌کرد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵
    کد خبر :300889

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: استکبار جهانی قالبی را برای دنیا تعریف کرده و قصد دارد همه کشورها را در این قالب بگنجاند، اما جمهوری اسلامی بر اساس منافع ملی خط مشی خود را تعریف کرده و با اقتدار بر روی آن پافشاری دارد و اگر لازم باشد هزینه آن را نیز می‌پردازد.
به گزارش ایسنا، هدایت‌الله خادمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز ۱۴ خرداد در رابطه با محور استقامت و اقتدار جمهوری اسلامی، بیان کرد: کشور ما از ابتدای انقلاب به دلیل شعارهایی که داشت یعنی استقلال‌طلبی و نه شرقی و نه غربی، همواره مورد تهاجم دشمنان بوده است.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم وابستگی به دیگران داشته باشیم بلکه می‌خواهیم کشور را به طور مستقل اداره کنیم و اجازه نمی‌دهیم کشورهای استکباری تاثیری در کشور ما داشته باشند. سایر کشورها از همان ابتدا این را نپذیرفتند و از راه‌های مختلف با ما مقابله کردند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: دشمنان انقلاب جنگ و تحریم را در جهت آسیب به جمهوری اسلامی و کم رنگ کردن آن پیش گرفتند، آنها جنگ هشت ساله را راه انداختند و همگی به صدام کمک کردند اما در نهایت پیروز نشدند چرا که ما با اقتدار ایستادیم و موفق شدیم. حتی زمانی که آنها قصد آسیب رساندن به کشورهای دیگر را داشتند ما ایستادیم و به کشورها کمک کردیم و اجازه ندادیم تا کشورهای دیگر آسیب ببینند این یعنی هم مقاومت و هم مقابله سازنده و موثر.

وی افزود: اگر ایران نبود امروز خاورمیانه از نظر شکلی کاملا تغییر می‌کرد اما نظام ما و مردم ما با درایت مقام معظم رهبری توانسته با اقتدار مقاومت کند و حرکت داشته باشد، امروز ما به هیچ کشوری وابسته نیستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به علت عصبانیت استکبار جهانی از جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: بحث استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی که ما دنبال می‌کنیم منجر به این عصبانیت شده است. کشورهای استکباری می‌خواهند سایر کشورها را برده خود کنند تا بتوانند از منافع آنها استفاده کنند و کشورها را سربار خود ببینند.

خادمی تصریح کرد: کشورهای استکباری قالبی برای دنیا تعریف کردند و می‌خواهند همه کشورها را در این قالب بگنجانند و تلاش می‌کنند تا ایران را مانند سایر کشورها در این ضعف قرار دهند و فعالیت‌ها و اقدامات آن را محدود کنند اما ما بر اساس منافع ملی خط مشی خود را تعیین می‌کنیم و بر روی آنها با اقتدار پافشاری می‌کنیم و اگر لازم باشد هزینه آن را می‌پردازیم.

وی افزود: با توجه به جمعیت و منابع و استقلال‌طلبی که کشور ما دارد امروز ما کشوری مقتدر و تاثیرگذار هستیم چرا که کشورهای استکباری ۴۰ سال است که وقت خود را برای تضعیف ما صرف کرده‌اند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند. هر کشور دیگری بود در ظرف این ۴۰ سال از بین می‌رفت اما ما به دلیل اقتدار و مقاومتی که داشتیم نقشه دشمنان را بر هم زدیم و نشان دادیم که می‌توانیم خیلی از کارها را انجام دهیم.

خادمی در پایان گفت: اگر همه دولت‌ها به حرف امام و مقام معظم رهبری گوش می‌دادند امروز ما وضعیت بهتری در زمینه‌های مختلف از جمله وضعیت اقتصادی داشتیم اما در برخی از مواقع مسئولین و دولتمردان ما به این حرف‌ها به خوبی گوش نکردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید