ضمن اعلام آمار مراجعات به مراکز مشاوره ازدواج وزارت ورزش و جوانان تشریح شد

«مشکلات خانوادگی» علت مراجعه۶۰ درصد زوجین به مراکز مشاوره/مجرد بودن 57.5 درصد مراجعه‌کنندگان

    کد خبر :300389

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح عملکرد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، از مراجعه ۲۳ هزار و ۱۱۱ نفر به این مراکز در سال ۹۶ خبر داد.

سید جواد رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته از ۲۳ استان کشور ۲۳ هزار و ۱۱۱ نفر به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده مراجعه کرده اند، گفت: از بین این مراجعه کنندگان حدود ۶۰ درصد از آنها به علت مشکلات خانوادگی، مشکلات زوجین و مشاوره پیش از ازدواج در تهران به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد ۶۲.۳۹ درصد زن و ۳۷.۶۱ درصد مرد بوده اند. همچنین ۵۷.۵۱ درصد از مراجعه کنندگان مجرد و ۴۲.۴۹درصد نیز متاهل بودند.

به گفته وی ۳۹.۳۸ درصد از این افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم ۴۱.۸۱ درصد لیسانس، ۱۵.۱۷ درصد فوق لیسانس و ۳.۶۳درصد نیز دکتری و بالاتر داشتند. همچنین ۱۲.۵درصد از مراجعه کنندگان بیکار، ۱۶.۸۱ درصد دانشجو، ۳۵.۰۹ درصد شاغل، ۲۰.۶ درصد دارای شغل آزاد و ۱۴.۹۷درصد خانه دار بودهاند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۹۵۳ کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شده است، اظهار کرد: در مجموع ۱۷۴ هزار و ۷۶۵ نفر با متوسط زمان سه ساعت برای هر کارگاه در آن شرکت کردند.

رضوی در ادامه افزود: بر اساس بند «ج» ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه، آموزش و مشاوره مستمر و مسئولانه نوجوانان و جوانان با اولویت خانواده‌ها، قبل، حین و دست کم پنج سال پس از ازدواج بایستی از سوی همه دستگاه‌های ذیربط به ویژه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، موسسات آموزش عمومی و آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، سایر نهادهای ذیربط با برخورداری خدمات مشاوره و روانشناسی از تسهیلات و مزایای بیمه‌های پایه و تکمیلی انجام شود.

به گفته وی مراکز مشاوره خدمات مشاوره و روانشناسی در سال ۷۴ برای اولین بار در کشور به ابتکار شورای عالی جوانان (سازمان ملی جوانان سابق) ایجاد و راه اندازی شد و به افراد واجد شرایط و متخصص در رشته‌های مشاوره و روانشناسی مجوز فعالیت به صورت مرکز داده شد. بعد از تشکیل وزارت ورزش و جوانان از سال ۹۳ با هدف تخصصی‌تر شدن مراکز مشاوره و ضرورت تربیت مشاوران ازدواج و خانواده با هماهنگی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده نیز شروع به فعالیت کردند و تا کنون نزدیک به ۱۸۰ مرکز در کشور راه‌اندازی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید