چگونه با افکار خودکشی مقابله کنیم؟

    کد خبر :299916

فکر کردن به خودکشی نقص شخصیت یا نشانه ضعف نیست بلکه نشان می‌دهد فرد سطحی از درد و ناراحتی را تجربه کرده که فراتر از تحمل اوست.

به گزارش ایسنا، برخی از افراد در دوره‌ای از زندگی‌شان اقدام به خودکشی می‌کنند. همچنین ممکن است فرد به خودکشی فکر کند که البته این نشانه ایراد تشخیصی و حماقت فرد نیست. در واقع خودکشی کردن و فکر به انجام آن تنها نشان می‌دهد فرد از توان کافی برای مقابله با ناراحتی و دردی که آن را تجربه کرده، برخوردار نیست.

در زمان وجود ناراحتی و مشکل فرد تصور می‌کند این غم هرگز تمام نمی‌شود اما این اشخاص باید بدانند که با کمک گرفتن از افراد متخصص می‌توان بر احساس خودکشی غلبه کرد. اقدام به خودکشی راه حل صحیحی برای مقابله با هیچ بحران و چالشی نیست که فرد با آن روبرو می‌شود. باید زمانی را در نظر گرفت تا شرایط تغییر کند.

به گزارش هلث لاین برای افرادی که ذهن آنها درگیر افکار خودکشی می‌شود می‌توان با رعایت چند نکته با این مشکل جدی مقابله کرد:

– اعمال محدودیت در دسترسی به روش‌های مرگبار خودکشی: وسایل و داروهای خطرناک را که می‌توانند در مواقع فکر کردن به خودکشی آسیب زننده باشند از محیط اطراف خود حذف کنید.

– مصرف دارو به میزان تجویز شده: باید آگاه بود که برخی از داروهای افسردگی خطر افکار خودکشی را بخصوص در اولین مصرف افزایش می‌دهد. همچنین نباید مصرف آن را به صورت خودسرانه قطع کرد یا میزان آن را تغییر داد.

– خودداری از مصرف مواد مخدر و الکل: برخی افراد هنگام روبرو شدن با چالش به مصرف مواد مخدر و الکل وسوسه می‌شوند در حالی که این مواد افکار خودکشی را تشدید می‌کند.

– حفظ امیدواری: مهم نیست وضعیتی که در آن قرار گرفته‌اید به چه میزان وخیم است. باید توجه داشت همیشه راهی برای مقابله با آن وجود دارد.

– کمک گرفتن از افراد متخصص: هیچ وقت تلاش نکنید به تنهایی افکار و احساس خودکشی را درمان کنید. کمک گرفتن از افراد متخصص به بیمار کمک می‌کند راحت‌تر با چالش‌های تاثیرگذار بر خودکشی کنار آید.

– توجه کردن به علائم هشدار: با پزشک خود در مورد عوامل موثر در بروز افکار خودکشی صحبت کنید. شناخت این عوامل کمک می‌کند تا علائم خطر را به موقع تشخیص دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید