ساناز سعیدی از «صدیقه»ی «بچه مهندس» می‌گوید

    کد خبر :299817

ساناز سعیدی بازیگر سریال بچه مهندس گفت: شخصیت صدیقه در مجموعه بچه مهندس موقعیت ویژه‌ای دارد. او زنی است که مربی پرورشگاه است، بیشتر اوقاتش را با بچه‌های پرورشگاه می‌گذراند، اما خودش بچه‌دار نمی‌شود. در این بین شوهرش هم شهید می‌شود و حالا این زن فرزندی را از شوهر شهیدش به یادگار دارد.

ساناز سعیدی در گفت‌وگو با جام‌جم از بازی در مجموعه «بچه مهندس» می‌گوید.

شخصیت صدیقه از ابتدا در فیلمنامه چه تعریف و مختصاتی داشت؟ نکته‌ای که در حین تماشای مجموعه به چشم می‌خورد، باورپذیری و ملموس بودن رفتار این شخصیت است. از چگونه بهتر جان بخشیدن به آن بگویید.

شخصیت صدیقه در مجموعه بچه مهندس موقعیت ویژه‌ای دارد. او زنی است که مربی پرورشگاه است، بیشتر اوقاتش را با بچه‌های پرورشگاه می‌گذراند، اما خودش بچه‌دار نمی‌شود. در این بین شوهرش هم شهید می‌شود و حالا این زن فرزندی را از شوهر شهیدش به یادگار دارد. به همین خاطر وجود این بچه برایش خاص‌تر از بچه‌های دیگر می‌شود. به نظرم قلب صدیقه در مسیر داستان به نوعی با قلب جواد پیوند خورده است و رابطه مادر و فرزندی که میان این دو نفر شکل می‌گیرد، برایم بسیار جذاب بود. من خودم پا به پای صدیقه این احساسات مادرانه را کشف کردم. چون ارتباط با این دست از بچه‌هایی که بی‌سرپرست هستند، سایه پدر و مادر بالای سرشان نیست و وضعیت آینده‌شان هم نامعلوم است، ارتباطات و نحوه برخوردی که باید در مواجهه با آنها داشته باشی، همه تو را به چالش می‌کشد و همین جذاب است. ضمن این‌که آقای غفاری (کارگردان کار) از ابتدا خصوصیاتی برای صدیقه در ذهن داشتند که خدا را شکر تصویرشان به تصویر ذهنی‌ای که من داشتم نزدیک بود و لطف کردند که این فرصت را برای بازی در نقش در اختیارم گذاشتند و ممنونشان هستم.

و شباهتی که میان این دو مجموعه دیده می‌شود، این است که هر دو فضایی مربوط به‌چند دهه قبل دارند و شما نقش فردی متعلق به آن دوران را بازی می‌کنید، نه شخصیتی امروزی…

من با این قضیه موافق نیستم. به نظرم شخصیت ناهید مجموعه نفس و صدیقه در مجموعه بچه مهندس، دو شخصیت جدا از هم هستند و ویژگی‌های متفاوتی دارند. حتی اگر دو آدم از یک طبقه اجتماعی یکسان باشند، باز هم در جزئیات با هم تفاوت پیدا می‌کنند و ما هیچ دو آدمی را در دنیا پیدا نمی‌کنیم که کاملا شبیه به هم باشند. چون آدم‌ها متفاوتند، پس نقش‌ها هم صددرصد با هم متفاوت می‌شوند. به نظرم دو شخصیت ناهید و صدیقه شخصیت‌هایی جدای از هم هستند، جنس انتخاب‌ها و مسیر و موقعیتی که در زندگی دارند متفاوت است؛ حتی پیشینه‌شان هم باهم فرق می‌کند و به همین خاطر جنس بازی‌ام هم در این دو مجموعه شامل این تفاوت می‌شود. با وجود این همان‌طور که گفتم، من هنوز در اول راهم هستم، باید بین پیشنهادهایی که دارم، بهترین نقشی که می‌توانم را انتخاب کنم و دلم نمی‌خواهد که ترسیدن، من را در بازیگری محدود کند. از چیزی نمی‌ترسم، کارم را انجام می‌دهم و به دنبال نقش‌های متفاوت و اتفاقات بهتر می‌روم.

شخصیت صدیقه در این مجموعه به درستی شکل گرفته؛ توانسته از شخصیتی سطحی فاصله بگیرد و برای مخاطبان ملموس باشد. نوع ارتباط او با فرزندخوانده‌اش جواد، مواجهه‌اش با شهادت همسرش و دیگر اتفاقات، همه باورپذیر هستند. از جزئیات ترسیم نقش بگویید.

از نگاهی که نسبت به بازی‌ام دارید ممنونم. بلاخره آدم‌ها روحیات متنوعی دارند و نحوه برخوردشان با رویدادها و اتفاقات مختلف تفاوت دارد. در خصوص صدیقه هم به لحاظ اتفاقی که برایش رخ داد، همزمانی آمدن بچه و رفتن شوهرش باعث شد که او نسبت به این بچه (جواد) احساسات ویژه‌ای پیدا کرده و برایش اختصاصی‌تر مادری ‌کند. انگار خدا نعمتی را از صدیقه می‌گیرد و در عوض نعمتی دیگر جایگزین عشق از دست رفته‌اش می‌کند. بودن جواد باعث امید و انگیزه در وجود صدیقه می‌شود و به نظرم این عامل است که صدیقه را همچنان سر پا نگه می‌دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید