‌محور ریلی جنوب تا ۱۵ خرداد با هدف بازسازی مسیر مسدود است

    کد خبر :29966

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: به منظور افزایش ایمنی و بازسازی خطوط فرسوده ریلی، بلاک‌های تنگ‌هفت به تنگ‌پنج و تله‌زنگ به شهبازان درمحور ریلی جنوب تا روز ۱۵ خرداد سال جاری مسدود است.

به گزارش  بازتاب به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این شرکت در اطلاعیه‌ای از استقرار حجم قابل توجهی از امکانات و تجهیزات ریلی به منظور بازسازی بلاک‌های تنگ هفت به تنگ پنج و تله زنگ به شهبازان محور جنوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به عدم بازسازی بلاک‌های فوق در طول ۷۰ سال گذشته و قدمت بالای ریل‌های این مسیر، متولیان راه‌آهن نسبت به استقرار حجم قابل توجهی از امکانات و تجهیزات ریلی و همچنین مسدود کردن بلاک‌های تنگه هفت به تنگه پنج محور جنوب تا تاریخ ۱۵ خردادماه سال جاری (با توجه به خلوتی مسیر در ماه مبارک رمضان‌) اقدام کرده‌اند؛ بازسازی این خطوط به منظور افزایش کارایی آن انجام می‌شود.

‌راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن عذرخواهی از هموطنان، ابراز امیدواری کرده است تا این بازسازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و پس از آن مسافران با آرامش خاطر بیشتر در این مسیر تردد داشته باشند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مسدود شدن این محور امکان چهار برابر شدن سرعت عملیات را فراهم کرده و همچنین تاثیری در روند جابه‌جایی حمل بار این محور نخواهد داشت.

بر اساس این اطلاعیه، محور ریلی جنوب به دلیل‌ صعب العبور و کوهستانی بودن در طول ۷۰ سالی که از احداث آن می گذرد بازسازی و بهسازی کامل نشده است و از آنجا که عدم اجرای این طرح زمینه‌ساز مشکلات متعددی در این مسیر شده بود، بنابراین متولیان ریلی درصدد برآمدند تا با استقرار این تجهیزات، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به بازسازی این محور در جهت رفاه حال مسافران اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید