شناسایی مجرمان با «امضای میکروبی»!

محققان روش جدیدی به نام «امضای میکروبی» برای شناسایی مجرمان ابداع کرده اند که بر پایه بررسی میکروب هایی است که هر فرد در محیط منتشر می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایندپندنت، در آینده نزدیک می توان با استفاده از اثر باکتری ها و موجودات ریزی که مجرمان در صحنه جنایت جا می گذارند، آنها را شناسایی کرد.

گروهی از میکروبیولوژیست ها و کارشناسان امور جنایی، روشی به نام «امضای میکروبی» را ابداع کرده اند که در کنار اثر انگشت و دی ان ای برای شناسایی مجرمان به کار گرفته خواهد شد.

انسان ها در هر ساعت حدود ۳۶ میلیون سلول میکروبی منتشر می کنند و این انتشارات نامرئی سرنخی از مجرم را فراهم می کنند.

هرچند تحقیقات در این حوزه هنوز در مرحله ابتدایی است، اما محققان امیدوارند در آینده از این روش برای ردیابی مجرمان استفاده کنند.

جارد همپتون مارسل محقق ارشد این طرح می گوید: جرقه این پژوهش زمانی زده شد که تحقیقی دیگر نشان داد در هر خانه یک اجتماع از ارگانیسم های ریز و یگانه (میکروبوم خانگی) وجود دارد.

این روند نشان می دهد محیط میکروبی با وجود یا غیبت افراد در محیط شکل می گیرد.

پس از آن محققان با انجام چند مطالعه در کفش ها و موبایل نشان دادند میکروب های فردی به دستگاه های شخصی منتقل می شود و می توان این دو را بهم مرتبط کرد.