واکنش مدرس حوزه علمیه قم به حاشیه های راهپیمایی روز قدس: این حرکات بر اساس عقلانیت نیست

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۴۹
    کد خبر :299229

محسن غرویان با اشاره دست داشتن جریانات سیاسی مخالف دولت در حاشیه سازی های راهپیمایی روز قدس، گفت: این ها می خواهد با ایجاد آشوب و بلبشو، اختلافات را استمرار داده و دامن زنند. من فکر میکنم آقای صالحی و دولت هم نباید خیلی به این حاشیه ها بپردزاند زیرا درگیر شدن با حاشیه ها دولت را اهداف بزرگ و کلان خود دور می‌کند. محسن غرویان با اشاره دست داشتن جریانات سیاسی مخالف دولت در حاشیه سازی های راهپیمایی روز قدس، گفت: این ها می خواهد با ایجاد آشوب و بلبشو، اختلافات را استمرار داده و دامن زنند. من فکر میکنم آقای صالحی و دولت هم نباید خیلی به این حاشیه ها بپردزاند زیرا درگیر شدن با حاشیه ها دولت را اهداف بزرگ و کلان خود دور می‌کند.
گروه سیاست نامه نیوز: راهپیمایی روز قدس همچون سال‌های قبل با حضور گسترده و استقبال مردم برگزار شد. حاشیه‌هایی هم به همراه داشت که بسیار مورد توجه کاربران در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قرار گرفت. این کاربران شاید پوشش خاص آقای وزیر را زود فراموش کنند اما برخورد مخالفان دولت با علی‌اکبر صالحی و یا شعار نامتعارف و مبتذل «فینگیلی امریکا، جینگیلی اسرائیل» را به این سادگی ‌ها از یاد نمی‌برند. فعالان سیاسی و چهره‌های سرشناس نیز از طریق مصاحبه‌ها یا فضای مجازی واکنش های مختلفی نسبت به حواشی راهپیمایی روز قدس نشان دادند.

محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم اما در گفت و گو با «نامه نیوز» به شعار نامتعارف «فینگیلی آمریکا ، جینگیلی اسرائیل» واکنش نشان داد و گفت: من خبر را خواندم نمی‌فهم اما واقعا نمی‌فهمم معنای این کلمات چیست.

وی تاکید کرد: اقلیتی که چندان به چشم نمی‌آیند این رویکرد را دارند اما نتیجه اقدامات آن ها در فضای مجازی منعکس می‌شود و پیامدهای منفی بسیاری دارد.

به گفته وی، این رویه دلسرد کننده و منحرف کننده راهپیمایی روز قدس از اهداف اصلی خود است.
غرویان اما توهین به علی اکبر صالحی را مهم‌ترین حاشیه راهپیمایی روز قدس دانست و گفت: به نظر من این حرکات اصلا بر اساس عقلانیت نیست و می‌توان آن را حرکات غیرحکیمانه در این شرایط فعلی توصیف کرد.

این مدرس حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه «انعکاس جهانی این حرکات خوب نیست» گفت: این رفتارها در عرصه داخلی نیز آثار منفی دارد و آرامش جامعه را برهم میزند.

به گفته وی، این اقدامات نشانگر اقدامات برخی گروه ها برای برهم زدن مسیر درست و عالمانه مذاکرات و برجام است. این گروه می خواهند که مسیر آنطور که مسئولاین نظام طرح و تعریف کرده اند طی نشود و هدفشان منحرف کردن مسیر درست دیپلماتیک ما برای حل مسائل بین المللی است.

غرویان همچنین به دست داشتن جریانات سیاسی مخالف دولت در این نوع حاشیه سازی ها اشاره کرد و گفت: این حرکت ها ، حرکت گروه های است که از قبل هم وجود داشته اند. قطعا این ها یک جریان سیاسی هستند که همیشه مخالف دولت حرکت کرده و می خواهد با ایجاد آشوب و بلبشو، اختلافات را استمرار داده و دامن زنند. تلاش آن ها به این شکل از یک گوشه ای در یک مراسم ملی و اجتماعی بروز کند و واقعا جای تاسف دارد.

وی در پاسخ به اینکه بهترین واکنش دولت به این نوع برخوردها چیست، گفت: دولتمردان ما همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مسیر خود را بروند و این ها تاثیری ندارد. قطعا این ها قصد حاشیه سازی برای دولت دارند و من فکر میکنم آقای صالحی هم نباید خیلی به این حاشیه ها بپردزاند. البته ایشان حق دارند که مساله را پیگیری کنند اما این درگیر شدن با حاشیه ها دولت را اهداف بزرگ و کلان خود دور می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید