ترامپ راهی سنگاپور شد / کیم جونگ اون هم امروز به این کشور می‌رود

    کد خبر :299196

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار با رهبر کره‌شمالی کانادا را به مقصد سنگاپور ترک کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای شرکت در نشست سران گروه ۷ به کانادا سفر کرده بود.

کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ پس از شرکت در این نشست، کانادا را ترک کرده و عازم سنگاپور شده است.

انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (یک‌شنبه) ساعت ۸:۳۵ بعدازظهر به وقت محلی وارد سنگاپور شود.

ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به سنگاپور می‌رود.

در همین حال، خبرگزاری کیودو به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک گزارش داده که رهبر کره‌شمالی نیز امروز (یک‌شنبه) وارد سنگاپور خواهد شد.

ترامپ که نهم ژوئن کبک را زودتر از پایان اجلاس ترک کرد تا مستقیما به سنگاپور برود، اظهار کرد، تمرکزش فعلا بر دیدار روز سه‌شنبه با کیم جونگ اون است تا بلکه بتواند بحران هسته‌‍ای در شبه جزیره کره را حل کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، با رهبران گروه جی ۷ که در کانادا گرد هم آمده‌اند، اجلاسی سازنده داشته است اما سران شش قدرت اقتصادی دیگر در کبک کانادا از تصمیم آمریکا برای وضع تعرفه‌ واردات آلومینیوم و فولاد به شدت ناراضی هستند.

متحدان سنتی آمریکا همچون فرانسه، آلمان، انگلیس و کانادا به شدت از این تصمیم آمریکا ناراضی‌ هستند و آن را زمینه‌ساز آغاز یک جنگ تجاری می‌دانند.

با وجود این، در پایان اجلاس سران گروه هفت گزارش شد که هر هفت رهبر متن بیانیه مشترک این اجلاس را امضا کرده‌اند؛ این در حالی است که طی چند روز گذشته رسانه‌های آمریکا نسبت به انزوای ترامپ در این اجلاس و احتمال بالای به توافق نرسیدن او با شش رهبر دیگر بر سر بیانیه پایانی بارها گمانه‌زنی کرده بودند.

در حالی که ترامپ جلسه با رهبران حاضر در اجلاس را بسیار سازنده توصیف کرده، سایر رهبران حاضر در کبک کانادا در این باره هنوز اظهار نظر نکرده‌اند اما حساب کاربری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان عکسی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده که او را در حالی که به همراه امانوئل ماکرون، ترزا می و شینزو آبه دور ترامپ حلقه زده‌اند، نشان می‌دهد و ترامپ که بر خلاف سایرین روی صندلی نشسته و بالای سر او جان بولتون، مشاور امنیت ملی او دیده می‌شود به نظر در حال شنیدن نظر مخالفان خود است.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از ترک اجلاس گفت: بدون تعرفه و بدون هیچ مانع تجاری؛ این چنین باید باشد؛ حتی بدون یارانه. من هم گفتم باید عاری از تعرفه (تجارت کنیم). اما این رابطه باید دوسویه و منصفانه باشد.

بحث اصلی ترامپ و مشاورانش در تبیین علت وضع تعرفه‌ها این است که کشورهای دیگر بدون مواجهه با تعرفه قابل توجه که در برخی موارد صفر درصد است به بازار بزرگ آمریکا وارد می‌شوند اما در عوض با وضع تعرفه و موانع برای صادرات آمریکا به این کشورها برای ورود تولیدکنندگان آمریکایی به بازارهای خود مانع‌تراشی می‌کنند.

پس از ترک زودهنگام اجلاس از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا رهبران شش کشور دیگر یکی پس از دیگری برابر دوربین‎ها سخن گفتند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا که میزبان این اجلاس بود، گفت کشورش به دیگران امتیاز نخواهد داد و مرعوب نخواهد شد.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس هم گفت، اروپا به فکر اتخاذ تمهیدات مقابله‌جویانه در برابر آمریکاست. تهدیدی که اگر عملی شود می‌تواند رسما آغاز بر جنگ تجاری میان اروپا و ایالات متحده تلقی خواهد شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که گفته شده رهبری اروپایی‌ها در انتقاد از آمریکا را در این اجلاس بر عهده گرفته بود، ضمن پرتنش و صریح خواندن گفت‌وگوها از اجماع هر هفت رهبر حاضر بر سر بیانیه نهایی اظهار رضایت کرده و نسبت به اصلاحات در نظام تجارت جهانی خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید