رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد

اعلام زمان فعالیت صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی/ جزییات برگزاری کلاس‌های تقویتی

    کد خبر :299187

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به تصویب اساسنامه صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی در دولت از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای این صندوق در بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کردیم امسال از محل این بودجه بتوانیم بخشی از بیمه معلمان مدارس غیردولتی در مناطق کمتر برخوردار را پرداخت کنیم.

مجتبی زینی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راه‌اندازی و زمان فعالیت صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی اظهار کرد: اساسنامه صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی در دولت تصویب شده است.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی نیز ۳۰ میلیارد تومان برای صندوق حمایتی در بودجه ۹۷ دیده شده است، بنابراین فعالیت‌های خود را در سال تحصیلی آینده و پس از تخصیص بودجه با اولویت‌هایی آغاز می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌ریزی کردیم امسال از محل این بودجه ۳۰ میلیارد تومانی بتوانیم بخشی از بیمه معلمان مدارس غیردولتی در مناطق کمتر برخوردار را پرداخت کنیم گفت: امیدواریم دولت هم مساعدت بیشتری کند تا بتوانیم فعالیت صندوق را با پرداخت بخشی از بیمه معلمان مناطق کمتر برخوردار شروع کنیم و توسعه دهیم.

زینی‌وند در پاسخ به اینکه آیا بدهی بابت حق بیمه معلمان از سال‌های گذشته باقی مانده است؟ اظهار کرد: در حال حاضر معوقه‌ای بابت حق بیمه معلمان مدارس غیردولتی نداریم.

وی همچنین درباره برنامه‌های تابستانی مدارس غیردولتی اظهار کرد: میزان فعالیت تابستانی برای دوره ابتدایی تا ۹۰ ساعت امکان پذیر است. در متوسطه اول تا ۱۰۸ و در متوسطه دوم نیز ۱۴۴ ساعت برنامه تابستانی تعیین شده است که علاوه بر برنامه‌های آموزشی برای تقویت بنیه علمی فعالیت‌های پرورشی و آموزش مهارت را نیز در برمی‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس حق تدریس بخشی از دروس سال آینده را در کلاس‌های تابستانی و در نتیجه اجبار برای حضور دانش آموزان ندارند گفت: کلاس‌های تقویتی و سایر برنامه‌های تابستانی جزو فعالیتهای اختیاری بوده و هزینه آن طبق الگوی شهریه مشخص است و جزو شهریه ثابت نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید