توضیحاتی درباره ترکیب جدید هیئت امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی

    کد خبر :29913

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد حضور نمایندگان تشکل‌های نشر در ترکیب جدید هیئت امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران توضیح داد.

به گزارش ایلنا، همایون امیرزاده گفت: با توجه به واسپاری امور اجرایی نمایشگاه کتاب به دو تشکل فراگیر نشر و ضرورت هم‌افزایی، هماهنگی و برنامه‌ریزی مشترک بین ارگان متولی برگزاری نمایشگاه در معاونت فرهنگی (موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران) و تشکل‌های مذکور این تصمیم  اتخاذ شده است.

وی توضیح داد: از دو سال گذشته تاکنون در ادامه استمرار واسپاری فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه‌های کتاب به اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا) و تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بر افزایش سرعت روند تصدی‌گری صنوف نشر، تصمیم بر این شد تا مدیران عامل این دو تشکل در ترکیب هیئت امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران حضور داشته باشند تا ضمن افزایش سرعت در فعالیت‌ها، نقش‌پذیری بیشتر تشکل‌های نشر در تصمیم‌گیری‌های مرتبط نیز عینیت پیدا کند.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با ورود نمایندگان این دو تشکل در هیئت امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گام مهمی در مسیر برگزاری نمایشگاه‌های کتاب توسط صنوف نشر برداشته می‌شود.

امیرزاده تاکید کرد: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به مانند گذشته به فعالیت‌های مندرج در اساسنامه ادامه خواهد داد و تغییرات در هیات امنا خدشه‌ای به وظایف ذاتی آن وارد نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید