رونمایی از کانسپت شاسی‌بلند سه ردیفه هیوندای گرندمستر؛ استادبزرگ وارد می‌شود!

  • خودرو
  • شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۹:۰۱
    کد خبر :299089

هیوندای به تازگی روند خود را نسبت به خودروهای کراس‌اور تغییر داده است. آن‌ها با کنا عضو جدیدی به خانواده شاسی‌بلند‌های خود اضافه کردند و نسخه‌های جدید توسان و سانتافه نیز معرفی شده‌اند. اما آن‌ها می‌خواهند خانواده کراس‌اورهای خود را گسترش دهند و در راستای همین موضوع، از کانسپت جدیدی در کره جنوبی رونمایی کردند.

آن طور که حدس زده می‌شود، این کانسپ که HDC-2 Grandmaster نام گرفته پیش نمایشی از شاسی‌بلند سه ردیفه بزرگ هیوندای خواهد بود. هرچند نسخه سه ردیفه سانتافه نیز وجود دارد، اما در مدل جدید ظرفیت حمل مسافر تا ۸ نفر می‌رسد. به نظر می‌آید که نسخه نهایی خودرو نیز در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.

طراحی کلی کانسپت Grandmaster ما را به یاد طراحی سانتافه می‌اندازد. البته از آنجا که با یک کانسپت روبرو هستیم، هیوندای برای چرخ‌ها، جلوپنجره، چراغ‌های عقب و پنجره‌های کناری آزادانه‌تر عمل کرده و طرح‌هایی فضایی را در این بخش‌ها شاهدیم. نام Grandmaster (استاد بزرگ) از مسابفات شطرنج الهام گرفته شده است که به برنده مسابقات استاد بزرگ می‌گویند. هیوندای تفسیر جالبی از این نام را شرح می‌دهد:

همانطور که مهره‌های شطرنج در کنار یک دیگر یک بازی شطرنج را کامل می‌کنند، تمام خودروهای آینده هیوندای نیز در کنار هم قرار می‌گیرند تا خط هماهنگ خودروهای کمپانی‌ را به نمایش بگذارند. در این تخته شطرنج هر کدام از مهره‌ها نیز شخصیت و وظیفه مخصوص به خود را خواهد داشت.


تغییر زبان طراحی هیوندای در چند سال آینده

با این حساب کانسپت جدید نه تنها به یک خودروی جدید اشاره می‌کند، بلکه سیر طراحی جدید محصولات هیوندای را نیز نشان می‌دهد. پیش از این نیز کانسپت Le Fil Rouge نیز این سبک جدید را در ژنو به نمایش گذاشته بود. طی چند سال آینده زبان طراحی هیوندای تغییر خواهد کرد. کره‌ای‌ها می‌خواهند بازارهای آمریکایی و اروپایی بیش‌تری را در دست بگیرند.

منبع:دنده6

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید