متکی: رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است

  • سیاسی
  • جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۴۰
    کد خبر :298274

وزیر پیشین امور خارجه ایران گفت: رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است و سرنوشتی بدتر از رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی در انتظار اوست.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در مراسم روز جهانی قدس در اردبیل با اشاره به تحولات نیم قرن اخیر در منطقه به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اظهار کرد: با سیاست توسعه‌گرایانه و تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی تنها نظام دینی و انقلابی که مقابل این رژیم و تفکر طغیانی او ایستاد جمهوری اسلامی ایران بود که با تقویت جبهه مقاومت سعی کرد سلاح ناکارآمد این رژیم را در غلبه و سلطه بر کشورهای منطقه به خوبی نشان دهد.

وی از روز قدس به عنوان رمز هویت اسلامی و وحدت مسلمین یاد و خاطرنشان کرد: در 100 سال گذشته با اوج‌گیری مبارزات ضداستعماری ملت‌های تحت سلطه استعمارگران به ویژه استعمارگر پیر انگلیس خبیث در کنار ترک منطقه با شیطنت سعی کرد تا در هر نقطه‌ای ریشه فتنه و توطئه را باقی بگذارد که نظیر آن را در مشکلات اراضی و اختلافات مرزی به عینه می‌بینیم.

متکی بیان کرد: این توطئه‌ها و فتنه‌گری‌ها به ویژه در آسیای غربی و آفریقا کاملا نمود یافت به طوری که اسباب اختلاف بین کشورها را فراهم کرد که نظیر آن اقدام خائنانه و طراحی خبیث در تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی بود.

وی تصریح کرد: با تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین شکل‌گیری رژیم آل‌سعود در 100 سال اخیر در منطقه به عنوان نقشه خائنانه انگلیسی‌ها غده سرطانی در منطقه به وجود آمد که امروز هر دو رژیم با حمایت آمریکا سعی می‌کنند هویت خود را به نوعی بازسازی کنند.

وزیر امور خارجه دولت نهم گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و سه سال بعد از این جنایت خونین در سطح جهان شاهد به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی در سرزمین غصبی فلسطین اشغالی بودیم که در قالب قطعنامه شورای امنیت به تائید رسید.

متکی افزود: با شکل‌گیری این رژیم و یک طراحی عجیب دیگر در منطقه آنها سعی می‌کردند تا هرگونه مقاومت را سرکوب کرده و حتی در جنگ بین اسرائیل و اعراب و سایر جنگ‌های منطقه‌ای پیروز واقعی را این رژیم جعلی نشان می‌دادند.

وی بیان کرد: در چنین اوضاع و احوالی امام راحل از همان 15 خرداد سال 42 شعار حمایت از فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی را سردادند تا این حرکت به یک راهبرد اساسی تبدیل شده و منطق عدالت‌طلبی در دفاع از حق و حقوق مظلوم شکل گیرد.

متکی همراهی 40 ساله ملت ایران را با مردم فلسطین نمودی از عمق ارادت این ملت به جبهه مقاومت و آزادیخواهی توصیف و خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار راهپیمائی بازگشت به سرزمین مادری برای فلسطینی‌ها قوت گرفته و طرح این شعار از غزه تا کرانه باختری خواب آشفته رژیم صهیونیستی را برهم زده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشروعیت رژیم صهیونیستی به شدت زیر سوال رفته و با شکست جنبش سازش در دهه 90 تنها راه نجات فلسطین مقاومت و نابودی تمامی رژیم جعلی صهیونیستی اعلام شده است.

متکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمایش مضحک نتانیاهو در کشورهای مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت تصریح کرد: همه این حرکت‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به آخر خط رسیده و بنابه فرموده مقام معظم رهبری تا 25 سال آینده خبری از این رژیم نخواهد بود.

وی اضافه کرد: سازش برابر رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی هیچ معنایی ندارد و تنها با شکل‌گیری انتفاضه و به راه انداختن جریان مقاومت است که می‌توان در این عرصه نتیجه گرفت.

متکی دلیل حمایت از مردم فلسطین را منطق روشن اسلام در مقابله با ظلم و یاری مظلوم و همچنین دفاع از منافع ملی و انقلاب اسلامی دانست و گفت: خود آمریکائی‌ها نیز می‌دانند که نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه یک نفوذ معنوی است و ما قطعا در دفاع از حریم ولایت، اهل بیت و تشیع و همچنین رسیدن به قله رفیع عزتمندی هرگز در برابر خواسته‌های نامشروع آمریکائی‌ها و غربی‌ها تسلیم نخواهیم شد.

وی در پایان اظهار کرد: آمریکا با شکست در منطقه خاورمیانه از نفوذ ایران در واهمه و هراس است ولی ما اعلام می‌کنیم آینده رژیم صهیونیستی به سرنوشتی بدتر از آپارتاید تبدیل خواهد شد و ما تنها با دیپلماسی عمومی و منطقی می‌توانیم پیام دفاع از مظلوم را به گوش جهانیان برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید