تیغ دو لبه فشار مالیاتی بر تولید

    کد خبر :298255

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این‌که فشار مالیاتی وارد بر حوزه تولید همانند تیغی دو لبه است، گفت: از دولت درخواست می‌کنیم که از فشار مالیاتی در حوزه تولید بکاهد.

بیژن پناهی‌زاده، با تاکید بر این‌که دولت در شرایط فعلی باید از فشار مالیاتی وارد آمده بر بخش تولید بکاهد، اظهار کرد: حلقه فعالیت بر بخش صنعت و معدن بسیار تنگ شده و امیدواریم که دولت با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور از فشار مالیاتی وارد آمده در این موضع بکاهد تا شاهد رونق تولید باشیم.

وی ادامه داد: عملکرد فشار مالیاتی همانند تیغ دو لبه‌ای است که هرچند ممکن است به اصول مالیات بیشتر بینجامد، اما در عین حال موجبات خروج سرمایه از کشور و نیز رکود در حوزه تولید به ویژه صنعت و معدن را رقم خواهد زد.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این‌که هدف از طرح این مسائل عدم اخذ مالیاتی است، خاطر نشان کرد: موضوع مطرح شده کاهش فشار مالیاتی در حوزه تولید است تا فضا برای ایجاد سرمایه‌گذاری شکل گیرد و شاهد رونق بخش‌های صنعت و معدن باشیم.

پناهی‌زاده افزود: در تمامی نقاط دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته شاهد لحاظ انواع معافیت‌های مالیاتی در حوزه تولید هستیم و علاوه بر ثبات ارزی تسهیلات مختلفی با نرخ بسیار پایین به فعالان اقتصادی تعلق می‌گیرد تا اینگونه چرخ اقتصاد بچرخد.

وی با درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر وضع قوانینی جدید به منظور بهبود وضعیت تولید در کشور و ایجاد رغبت برای حضور سرمایه‌گذار، بیان کرد: با توجه به اعمال تحریم‌های مجدد از سوی آمریکا به دلیل خروج از برجام، از دولت درخواست می‌کنیم که تسهیلات ویژه‌ای به بخش تولید اختصاص یابد و از فشارهای مالیاتی کاسته شود تا حداقل فعالان اقتصادی در حوزه تولید بتواند به فعالیت خود ادامه دهد، چرا که در حال حاضر با وضعیت بسیار ویژه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه همچنین با بیان این‌که پاسخگویی در قبال هزینه‌کرد مالیاتی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: سیستم تهاتر برای کسانی که در دولت مطالبه دارند چندین ماه طول می‌کشد در حالی که هرگز به بدهکاران فرصتی داده نمی‌شود. باید نگاه دولت و به ویژه سازمان امور مالیاتی در این حوزه تغییر کند و شرایط برای فعالان حوزه تولید در کشور تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و نیز وضعیت ویژه‌ای که در حوزه تولید و واردات به وجود آمده فعالان صنعتی و معدنی کشور با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین منظور از دولت درخواست دارند تا فشار مالیاتی بر حوزه تولید کاسته شود تا اینگونه شاهد بهبود وضعیت تولید در کشور باشیم. در تمامی نقاط دنیا تسهیلات ویژه‌ای به فعالان این بخش اختصاص می‌یابد که بعضا سود تسهیلات بانکی حتی به دو درصد هم نمی‌رسد، در حالی که سود تسهیلات بانکی به فعالان حوزه تولید در ایران با لحاظ شرایط مختلف بازپرداخت حتی به ۲۴ درصد هم خواهد رسید.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید