نگران جنگ تجاری ترامپ نباشیم

    کد خبر :298222

آیا تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر در نظر گرفتن تعرفه سنگین برای واردات فولاد از کشورهای اروپایی، کانادا و مکزیک بر بازار فولاد ایران تاثیر می‌گذارد؟

این روزها جنگ اقتصادی اخیر دولت امریکا که با افزایش تعرفه واردات فولاد از اروپا، مکزیک و کانادا آغاز شد نگرانی های بسیاری را به وجود آورده است. آیا اقدام تازه دولت ترامپ بر بازار فولاد ایران تاثیر خواهد داشت؟

رسول خلیفه‌سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: بازارهای فولاد بازارهای محلی هستند. بازارهای عمده دنیا مثل اروپا، مکزیک و کانادا نمی‌توانند بر بازار ما تاثیرگذار باشند.

وی افزود: در این بخش اروپایی‌ها کالایی برای صادرات به ما ندارند و ما هم مبادله‌ای با اروپا نداریم که بخواهیم نگران این نکته باشیم که با اقدام امریکا بازارهایی که دچار افزایش تعرفه شده‌اند به سمت بازار ما تغییر جهت بدهند.

خلیفه‌سلطانی ادامه داد: کشورهای آسیای شرقی و آسیای میانه می‌توانند بر بازار ما اثر داشته باشند. بازارهای اروپایی نقش چندانی بر بازار ایران ندارند.

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم کالای فولادی از اروپا وارد کنیم کالاهایی با ارزش افزوده بالا هستند که با تعداد کم وارد می‌شوند و محصولات عادی فولادی نیستند.

وی بیان کرد: بازار فولاد بازار گسترده‌ای است و به دلیل اینکه هم متقاضیان و عرضه‌کنندگان و هم صادرکننده و وارد کننده خرد در این بازار زیاد هستند خیلی متاثر از تصمیم امریکا نیستند.

خلیفه سلطانی در پایان اشاره‌ای هم به خروج امریکا از برجام کرد و گفت: به نظر می‌رسد همانگونه که توانستیم در دوره تحریم‌های قبلی معاملات خود را انجام بدهیم در این دوره هم بتوانیم از پس شرایط موجود برآییم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید