وزارت خارجه روسیه: دیدار پوتین و ترامپ قطعی است

    کد خبر :298202

معاون وزیر امور خارجه روسیه با قطعی دانستن دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور با دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش در راستای عادی سازی و بهبود روابط دو کشور گفت که وزارت مطبوعش در حال تدارک مقدمات این دیدار است.

به گزارش بازتاب، سرگئی ریابکوف امروز (جمعه) در مصاحبه با خبرگزاری ‘تاس’ افزود: در حال بررسی گزینه مشخصی برای این دیدار هستیم ولی تاکنون زمان و مکان دقیق این دیدار مشخص نشده است.
روابط روسیه و آمریکا در سال های اخیر رو به تیره نهاد و در واقع امید مقام های روس برای بهبودی روابط دوجانبه پس از روی کار آمدن ترامپ برآورده نشد.
در دوره ریاست جمهوری ترامپ، تنش ها در روابط دوجانبه تشدید شد و آمریکا چند بسته تحریمی دیگر در مورد روسیه وضع کرد که برخی از آنها تعجب روس ها را در پی داشت چرا که بعضا تکراری بود.
در ادامه اقدامات آمریکا علیه روسیه، شمار زیادی از دیپلمات های این کشور اخراج و پنج ساختمان متعلق به روسیه که دارای مصونیت دیپلماتیک بودند، تصرف شد.
به گفته مقام های روس، طرف آمریکایی همچنین تمایلی برای دیدار سران دو کشور نشان نمی دهد و بین مقام های دو کشور هیچ دیداری برگزار نمی شود و روابط و همکاریهای دوجانبه به پایین ترین سطح سقوط کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید