کاخ سفید: اتریش پیشنهاد میزبانی نشست پوتین-ترامپ را مطرح کرد

    کد خبر :298047

دولت وین از تمایل خود برای میزبانی از نشست احتمالی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا سخن گفته و قرار است صدراعظم اتریش این موضوع را هفته آینده در دیدار با سفیر آمریکا در آلمان مطرح کند.

به گزارش بازتاب، «ایتارتاس» به نقل از یک منبع وابسته به شورای امنیت ملی کاخ سفید از تمایل اتریش برای میزبانی از دیدار احتمالی ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رؤسای جمهور روسیه و آمریکا خبر داد.

این درحالی است که امروز جمعه خبر «ریانووستی» مبنی بر بررسی دیدار احتمالی پوتین و ترامپ از سوی ۲ کشور، گمانه‌زنی درباره امکان تحقق این نشست را افزایش داد.

دراین‌میان، «وال استریت ژورنال» نیز به نقل از یک مقام اروپایی نوشت: پوتین در سفری که اوایل این ماه به اتریش داشت، از ایده دیدار با ترامپ در وین، در بازه زمانی تابستان امسال استقبال کرده است.

حتی قرار است سباستین کورتس صدراعظم اتریش در سفری که هفته آینده به آلمان خواهد داشت، ایده میزبانی از نشست رؤسای جمهور روسیه و آمریکا را با سفیر آمریکا در برلین مطرح کند.

گفتنی است پوتین و ترامپ در مکالمه تلفنی که تاریخ آن به ۲۰ ماه میلادی گذشته (مارس) بازمی‌گردد درباره ارائه دستورالعمل‌هایی در راستای زمینه‌چینی برای دیدار با یکدیگر، به توافق رسیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید