انتقاد از عدم جمع‌آوری وانت‌های میوه فروش

    کد خبر :297915

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با آن که بارها با مسئولان شهرداری جلسه داشته‌ایم، اما هیچ برخوردی با وانت‌ بارهای میوه فروش که به راحتی در سطح شهر محصول خود را عرضه می‌کنند،‌ نمی‌شود.

به گزارش فارس: جواد کارگر در گفت‌وگویی در مورد عرضه میوه قاچاق در برخی میوه‌فروشی‌های سطح شهر گفت: نظارت‌های سخت‌گیرانه‌ای از سوی تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در حال انجام است که تقریباً می‌توان ادعا کرد، در 95 درصد میوه‌فروشی‌های سطح شهر میوه‌های قاچاق عرضه نمی‌شود، تا حدی که همان 5 درصد اندک بین خودشان هماهنگ کرده‌اند که در حاشیه‌های میدان اصلی تره‌بار تا میوه را ردوبدل کنند و عملاً در میدان اصلی این‌گونه‌ میوه‌ها عرضه نمی‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در راستای عدم برخورد با وانت‌بارهای عرضه میوه در سطح شهر گفت: بارها و بارها با مناطق مختلف شهرداری جلساتی برگزار کرده‌ایم، تا با این دست‌فروشان برخورد شود؛ چراکه هم معلوم نیست چه محصولی با چه کیفیتی را عرضه می‌کنند که با سلامت و امنیت غذایی مردم در ارتباط است و هم حق و حقوق مغازه‌دارانی که هزینه اجاره‌بها، کارگر و مالیات را متقبل می‌شوند، ضایع می‌شود.

کارگر گفت: اگر هر میوه‌ای دچار مشکلاتی از جمله باقیمانده سموم و یا امثالهم باشد و مردم آن را مصرف کنند، چگونه می‌توان ردی از دست‌فروشان سطح شهر گرفت. درحالی‌که استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای برای اعطای پروانه به میوه‌فروشی‌های سطح شهر داریم.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: 1400 پرونده درخواست میوه‌فروشی داریم که به خاطر مسائل بهداشتی هنوز مجوز نگرفته‌اند و از دوربین مداربسته گرفته تا شیشه میرال و کپسول آتش‌نشانی مجهز کنند، اما از آن طرف شاهدیم که سازمان میادین میوه و تره‌بار بدون رعایت هیچ یک از این استانداردها یک محوطه‌ای را غرفه غرفه کرده و به‌راحتی در اختیار میوه‌فروشان قرار می‌دهد، درحالی‌که سازمان میادین هم باید این استانداردها را رعایت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید