نماینده روسیه در آژانس:آمریکا با خروج از برجام خود را بی آبرو کرد

    کد خبر :297859

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد آمریکا نه تنها تعهدات خود درباره برجام را اجرا نکرد بلکه اعتبار خود را از بین برد.

به گزارش مهر، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آمریکا در تلاش است که دیگر کشورها را وادار به نقض تعهدات مربوط به توافق هسته ای با ایران کند و با خروج از برجام و اثبات اینکه یک شریک غیرقابل اتکا است خود را بی آبرو کرد.

میخاییل یولیانوف در نشست روز چهارشنبه شورای حکام گفت: آمریکا نه تنها تعهدات خود درباره توافق هسته ای با ایران را اجرا نکرده است بلکه در تلاش است اجازه ندهد دیگران نیز به تعهدات خود پایبند باشد.

وی گفت: آمریکا با اثبات اینکه یک شریک غیرقابل اتکا است خود را بی آبرو کرد و اعتبار خود را از بین برد.

یولیانوف افزود: واشنگتن با خروج از برجام و اعمال تحریم ها بر ایران اکنون به دیگران نیز اجازه نمی دهد به تعهدات خود به توافق هسته ای با ایران پایبند باشند.

وی عنوان کرد: به عقیده ما نگرانی های آمریکا درباره فعالیت های هسته ای ایران ساختگی است و تلاش برای جبران مافات در برابر ایران است.

این دیپلمات روس ادامه داد: اقدامات آمریکا موجب تضعیف اعتماد به نظام بین المللی پادمان ها و تضمین های آژانس بین المللی انرژی اتمی می شود که با بیشترین دقت از سوی این نهاد پیگیری و راستی آزمایی شده است و همه اینها در حالی است که احتمال تولید تسلیحات هسته ای توسط ایران در عمل صفر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید