روز قدس نمادی برای صلح جهانی است

  • سیاسی
  • جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۳۳
    کد خبر :297713

قدس شریف امروز به نمادی از مظلومیت و دادخواهی مسلمین تبدیل شده است که با بیداری آزادیخواهان در کشورهای غیرمسلمان به عنوان شاخصی برای صلح جهانی مطرح است.

به گزارش ایرنا، بیش از 6 دهه از دسیسه صهیونیستها برای دست اندازی به سرزمین ملت مسلمان فلسطین می گذرد و رژیم غاصب اسراییل با حمایت قدرتهای استعمارگر در شرایط کنونی به خطری فراتر از خطر منطقه ای تبدیل شده است.
دولت کنونی ایالات متحده به سرکردگی ترامپ نهایت حمایت از رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داد و بر خلاف تمام قوانین و دستورالعمل های بین المللی سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس انتقال داد و این مساله علاوه بر اعتراض ملت های مسلمان، از سوی دیگر اقدامی خلاف برخی مقررات بین المللی محسوب می شود.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز قدس سال به سال ابعاد گسترده تری می گیرد و با توجه به رویدادهای مختلف از یک راهپیمایی در کشورهای مسلمان فراتر رفته است.
احمد همتی با بیان این که روز قدس دیگر یک رویداد دینی و فقط در بین مسلمانان نیست، گفت: روز قدس در شرایط کنونی به دلیل نقص های مکرر قوانین و مقررات بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا اهمیت بین المللی پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس به دنیا نشان خواهد داد که مسلمانان و مردم آزادیخواه دنیا نسبت به نقض قوانین بین المللی و خودسری های دولت ترامپ بی تفاوت نیستند.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روز قدس نمادی از امنیت و صلح جهانی است که مردم را نسبت به مسایل بین المللی حساس تر کرده است.
وی تاکید کرد: کشورها و دولت ها اکنون متوجه شده اند اگر نسبت به این نقض قوانین بین المللی از جمله مساله قدس حساس نباشند، این مساله گریبان آن ها را هم خواهد گرفت.
همتی تصریح کرد: به ویژه دولت های مستقل و ملت های آزادیخواه در برابر سلطه طلبی و زیاده خواهی های دولت ترامپ و رژیم صهیونیستی آرام نمی نشینند.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: راهپیمایی روز قدس امسال باشکوه تر از سال های گذشته با مشارکت ملتهای مسلمان پیام روشنی برای صهیونیسم و استکبار جهانی دارد و بار دیگر اتحاد آزادیخواهان جهان در دفاع از آرمان قدس را به نمایش در می آورد.
راهپیمایی روز قدس در 60 نقطه استان سمنان و در شهر سمنان از ساعت 11 از میدان امام رضا(ع) به سمت مصلای نمازجمعه و با سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده نماینده ولی فقیه در فرودگاه‌های کشور برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید