گاف تاریخی ترامپ در گفت‌و‌گو با نخست‌وزیر کانادا: آیا شما نبودید که کاخ سفید را به آتش کشیدید؟

    کد خبر :297574

ترامپ در گفتگوی تلفنی خود با جاستین ترودو مدعی شد کانادایی‌ها سال ۱۸۱۲ میلادی کاخ سفید را به آتش کشیده و ویران کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی فاش کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در گفتگوی تلفنی ماه گذشته خود با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، مدعی شده کانادایی‌ها در جریان جنگ سال 1812 میلادی کاخ سفید را به آتش کشیده و ویران کرده‌اند.

این گزارش مشخص نکرده آیا ترامپ این سخنان را به مزاح گفته یا در این مورد جدی بوده است. طبق این گزارش، محور گفتگوی ترامپ و ترودو در این تماس تلفنی، اقدام دولت آمریکا مبنی بر وضع تعرفه‌های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به این کشور بوده است.

ترامپ به ترودو گفته است وضع تعرفه بر کالاهای وارداتی به امنیت ملی آمریکا مربوط می شود. منابع آگاه می گویند ترودو این ادعای ترامپ را رد و به آن اعتراض کرده است که رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به نخست وزیر کانادا گفته: آیا شما (کانادایی ها) نبودید که کاخ سفید را به آتش کشیدید؟

نشریه هیل در گزارشی در این باره نوشت ترامپ احتمالا با این جمله به جنگ سال 1812 میلادی اشاره داشته است که طی آن نیروهای ارتش انگلیس نه تنها کاخ سفید، بلکه بیشتر بخش های شهر واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، را سوزاندند و ویران کردند. ارتش انگلیس مارس سال 1814 میلادی (پس از حمله آمریکایی ها به یورک در استان انتاریو در کانادا که در آن زمان جزئی از مستعمره انگلیس بود) به واشنگتن حمله کرد و کاخ سفید را به آتش کشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید