درآمد اچ‌ تی سی ماه گذشته ۴۶ درصد کاهش یافت

    کد خبر :297487

بر اساس گزارش مالی ماه می (اردیبهشت) سال ‌۲۰۱۸، اچ‌تی‌سی مجددا دچار افت درآمد شده است. آمارها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش ۴۶ درصدی نشان می‌دهند.

اچ‌تی‌سی که به‌تازگی خبر سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور را با هدف رشد درازمدت اعلام کرده است، آمار مالی خود را از ماه پنجم سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. بر اساس این آمار و ارقام، اچ‌تی‌سی باز هم دچار کاهش درآمد شده است.

شرکت تایوانی در ادامه‌ی افت شدید مالی خود در سال جاری، درآمدهای ماه می (اردیبهشت) را منتشر کرده است که نشان می‌دهد در مقایسه با دوره‌ی مشابه در سال گذشته، ۴۶ درصد کاهش درآمد داشته‌ است. اچ‌تی‌سی در ماه می سال ۲۰۱۷ درآمدی معادل ۱۵۲.۲۷ میلیون دلار به ثبت رساند که این میزان پس از ۱۲ ماه به ۸۲.۳۵ میلیون دلار کاهش یافته است. پس از مقایسه‌ی درآمد این شرکت در پنج ماه آغازین سال ۲۰۱۸ با درآمد آن در مدت مشابه در سال ۲۰۱۷، مشخص می‌شود که اچ‌تی‌سی از ۴۴۸.۰۶ میلیون دلار به ۳۵۱ میلیون دلار افت درآمد داشته‌ است.

سال گذشته، اچ‌تی‌سی با ضرر ۵۸۰ میلیون دلاری، بدترین سال اقتصادی خود را تجربه کرد. این آمار تا اینجای کار، بسیار بهتر از سال ۲۰۱۸ بوده است و گمانه‌زنی‌در مورد روند شرکت در ادامه‌ی سال نیز مثبت نیست. البته باید یادآور شد با این‌که اچ‌تی‌سی ارسال هدست واقعیت مجازی وایو پرو را از ماه آوریل آغاز کرد، تأثیر اقتصادی آن از ماه جاری (ژوئن) قابل مشاهده خواهد بود. به علاوه، این شرکت جدیدترین پرچم‌دار خود را در بیست و سوم ماه می (دوم خرداد) رونمایی کرد؛ یعنی اگر این دستگاه با استقبال مواجه شود تأثیر آن در پایان ماه جاری مشخص می‌شود.

به نظر می‌رسد راهکار کوتاه‌مدت اچ‌تی‌سی برای خروج از وضعیت موجود، تکیه بر بخش گوشی هوشمند است؛ اما در درازمدت اگر سرمایه‌گذاری‌های شرکت موفقیت‌آمیز باشد و همه چیز طبق برنامه پیش برود، طی دو سال آینده شاهد احیاء اچ‌تی‌سی خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید