استفاده از بیمه تامین اجتماعی هنگام حوادث و بیماری ها چگونه است؟

    کد خبر :297481

وقتی بیمه شدگان و یا افراد خانواده آن ها از لحظه ای که ثبت نام کرده و شامل قوانین بیمه شده اند، اگر دچار بیماری شوند و یا در اثر تصادف یا هر حادثه دیگری مصدوم شوند، می توانند از خدمات پزشکی بیمه تامین اجتماعی بهره مند باشند

به گزارش مهر، همه افراد کشور باید تحت پوشش سازمانی به نام بیمه تامین اجتماعی باشند تا در مواقع سختی مانند تصادف و بیماری و … هزینه های درمان کمتر باشد.سازمان بیمه تامین اجتماعی، نوعی بیمه گر اجتماعی است. وظیفه این سازمان این است که کارگران حقوق بگیر در کارخانه ها و یا دیگر اداره ها و مرکز ها….، همچنین تمامی صاحبان مشاغل آزاد را تحت پوشش قرار دهد. در رابطه با کارگران کاملا اجباری است و باید توسط بیمه تامین اجتماعی کاملا پوشش داده شوند، اما در رابطه با صاحبان مشاغل آزاد، این امر کاملا اختیاری است. “بیمه تامین اجتماعی” در موارد های خاص مانندبازنشستگی یا بارداری یا مرخصی از کار و …. شرایط خاصی را دارد. جهت آشنایی بیشتر با روش های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی و دیگر شرایط آن با ما همراه بوده و مطالب زیر را مطالعه کنید.

روش مشاهده کردن سوابق بیمه تامین اجتماعی چگونه می باشد؟

یکی از جدید ترین های روش مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خود می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

مشاهده سوابق از طریق سایت www.tamin.ir/savabegh

ابتدا به سایت www.tamin.ir/savabegh وارد شوید. سپس روی گزینه ورود کلیک کنید و سپس صفحه سامانه هوشمند مشاهده سوابق بیمه شدگان باز می شود. اگر از قبل، ثبت نام انجام نداده اید باید در این مرحله ثبت نام کنید، با کلیک روی گزینه ثبت نام می توانید این کار را انجام دهید. پس از زدن گزینه ثبت نام صفحه دیگری باز می شود که در آن باید تمامی اطلاعات درخواست شده را وارد کنید، که در کادر اول شماره ملی خود را وارد کنید و در کادر بعدی اپراتور تلفن همراه خود را انتخاب کنید، سپس در کادر بعدی شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. در آخر دوباره روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. دوباره کادر هایی باز می شود که باید باز هم مشخصات و اطلاعاتی درخواستی را پر کنید.

در آخر پیامی برای این که ثبت نام شما با موفقیت انجام شد، نمایش داده می شود. پس از 48 ساعت نام کاربری بیمه فعال خواهد شد. شما می توانید با وارد کردن کد ملی خود سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید. اما اگر از قبل ثبت نام کرده باشید، دیگر نیازی به کار های بالا نیست و پس از وارد شدن به سایت بالا، فقط کد ملی خود را وارد کنید. همچنین اگر شماره موبایل وارد شده متعلق به خود شخص بیمه شده نباشد، باید پس از انجام عملیات ثبت نام، شخص بیمه شده به همراه اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعبه های سازمان تامین اجتماعی مراجعه کند، پس بهتر است در هنگام ثبت نام شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

مشاهده سوابق از طریق کد USSD

روش بالا شاید زمان بیشتری را تلف کند، به همین علت آسان ترین روش از طریق کد USSD می باشد. به این صورت که می توانید در منزل با استفاده از موبایل خود این کار را انجام دهید. در صورتی که سیمکارت گوشی موبایل شما ایرانسل یا رایتل باشد، کد *4*1420# را وارد کنید. اگر سیمکارت موبایل شما همراه اول باشد می توانید با وارد کردن کد #142* سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید. دقت داشته باشید که اگر ثبت نام هم نکرده باشید می توانید به آدرس https://account.tamin.ir/auth/login مراجعه و ثبت نام کنید سپس از کد های بالا استفاده کنید.

استفاده از بیمه تامین اجتماعی هنگام حوادث و بیماری ها چگونه است؟

وقتی بیمه شدگان و یا افراد خانواده آن ها از لحظه ای که ثبت نام کرده و شامل قوانین بیمه شده اند، اگر دچار بیماری شوند و یا در اثر تصادف یا هر حادثه دیگری مصدوم شوند، می توانند از خدمات پزشکی بیمه تامین اجتماعی بهره مند باشند. بیمه تامین اجتماعی، خدمات پزشکی مانند انواع قیمت دارو ها، درمان های سرپایی بیمارستانی یا انواع آزمایشهای طبی را برای بیمه شدگان تحت پوشش قرار می دهد. در حوادثی مانند حوادث کاری که در زمان انجام دادن وظیفه رخ می دهند، آن ها نیز اگر ثبت نام کرده باشند می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند.

شرایط بیمه تامین اجتماعی برای افراد از کار افتاده

اگر بیمه شده ای طبق نظر پزشک معالج، از کار افتاده و بدون علاج تشخیص داده شود، عملیات توان بخشی انجام می گیرد. احتمال دارد پس از اعلام نتیجه های توان بخشی فرد دچار از کار افتادگی جزئی یا کلی باشد، در این حالت اگر درجه کاهش قدرت کار فرد بیمه شده از شصت و شش درصد بیشتر باشد یعنی فرد دچار از کار افتادگی کلی شده است و اگر میزان کاهش قدرت کار فرد مابین سی و سه و شصت و پنج درصد باشد و به حین کار این حادثه رخ دهد، از کار افتادگی جزئی گفته می شود. اگر بین ده تا سی و سه درصد باشد، از کار افتادگی جزئی گفته می شود ، بیمه تامین اجتماعی آن را تحت پوشش قرار می دهد، اما به طور موقت می باشد تا زمانی که فرد قادر به کار کردن باشد.

افراد در زمان بارداری چگونه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند؟

زنان بارداری که مشغول به کار بوده و شاغل هستند، طبق قانون تصویب شده از طرف سازمان تامین اجتماعی مرخصی آن ها از 6 ماه به 9 ماه افزایش پیدا کرده است. البته در شرکت های خصوصی این مرخصی را فقط 6 ماه اجرا می کنند و یا با موافقیت کارفرما ماه آخر بارداری را کلا مرخصی بگیرند. این مدت که فرد در مرخصی به سر می برد شامل سوابق کاری وی محسوب می شود و در طی 6 ماه بیمه تامین اجتماعی غرامت دستمزد را به زن باردار پرداخت می کند. به این دوران مرخصی تعلیق کار گفته می شود که پس از پایان یافتن آن فرد میتواند به شغل خود بازگردد.

این سازمان به اطراف جامعه کمک های زیادی می کند و همان طور که مطالعه کردید شرایط و مزایای فراوانی دارد. پس توصیه می کنیم که اگر شاغل نباشید حتما خودتان ثبت نام کنید و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرید، ولی اگر شاغل باشید از سوی کارفرما، بیمه می شوید و از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید