افزایش صادرات جمهوری آذربایجان به اتحادیه اروپا

    کد خبر :296713

رئیس گمرک جمهوری آذربایجان گفت: حجم صادرات جمهوری آذربایجان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پنج ماه سال جاری میلادی (2018) در سنجش با مدت مشابه سال پیش با پنج درصد افزایش به سه میلیارد و 654 میلیون دلار رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از ‘آپا’ ، صفر مهدی اف چهارشنبه در همایش اقتصادی جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا در باکو افزود: میزان محصولات وارداتی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این مدت 41 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در پنج ماه سال گذشته میلادی، 660 میلیون دلار کالا از اتحادیه اروپا وارد جمهوری آذربایجان شده بود که این رقم در سال جاری به 936 میلیون دلار رسید.

به گفته رییس گمرک جمهوری آذربایجان ، در پنج ماه سال جاری میلادی حجم گردش تجاری این کشور و اتحادیه اروپا بالغ بر پنج میلیارد دلار بود.

صادرات اصلی جمهوری آذربایجان به اروپا نفت است.

‘رفعت محمداف’ معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این همایش گفت: مجموع سرمایه گذاری شرکت های اتحادیه اروپا در اقتصاد جمهوری آذربایجان 53 میلیارد دلار می باشد.

وی افزود: حجم گردش تجاری جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا در سال 2017 میلادی 9 میلیارد و 400 میلیون دلار بود و درحال حاضر یک هزار و 500 شرکت از کشورهای این اتحادیه در جمهوری آذربایجان فعال هستند.

محمداف اظهار داشت: ذخایر ارزی جمهوری آذربایجان در سه ماه اول سال جاری 2 میلیارد و 100 میلیون دلار افزایش یافته و به 44 میلیارد دلار رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید