الحوثی: نمی‌توان به بن سلمان، این شخص بی پروا اعتماد کرد

    کد خبر :296695

رئیس شورای عالی انقلاب یمن گفت: آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات مسئول وخامت و دشواری اوضاع معیشتی در یمن هستند.

به گزارش بازتاب، محمد علی الحوثی در گفت و گو با شبکه خبری المیادین افزود: اوضاع اقتصادی مردم یمن بسیار سخت و دشوار شده و صدها خانوار منبعی برای امرار معاش ندارند.
وی درباره نقش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در بحران یمن گفت: نمی توان به این شخص بی پروا که در رأس حکومت سعودی قرار دارد اعتماد و اطمینان کرد.
الحوثی همچنین درباره خلف وعده ائتلاف سعودی-آمریکای در باره بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده به روی کمک های انسانی اظهار کرد: تاکنون هیچیک از وعده های مربوط به لغو محاصره فرودگاه صنعا و بندر الحدیده عملی نشده است.
وی در خصوص سفر اخیر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به صنعا نیز گفت که مارتین گریفیتس قول داد که موضوع اقتصادی از جمله اولویت های این سازمان باشد.
رئیس شورای عالی انقلاب یمن ادامه داد: ما در جبهه ساحل غربی یمن با ناوهای آمریکایی و اسرائیلی در حال نبرد هستیم و معتقدیم که جنگنده های اسرائیلی در نبردهای ساحل غربی مشارکت دارند.
وی افزود که ائتلاف متجاوز سعودی نتوانسته در هیچ جبهه ای به پیروزی برسد بلکه ما عقب نشینی خود را از برخی جبهه ها اعلام کرده ایم.
مقام یمنی با بیان اینکه از ابتدای تجاوز آمریکایی-سعودی به کشورمان همواره به حل و فصل سیاسی دعوت کرده ایم، گفت که از فرستاده جدید سازمان ملل می خواهیم با بیطرفی برای متوقف کردن تجاوز نظامی به یمن تلاش کند.
الحوثی افزود: شاید فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیات مثبتی داشته باشد اما طرف مقابل سعی می کند ماموریت وی را به شکست بکشاند.
وی با ابراز تردید نسبت به مقاصد ائتلاف سعودی در مذاکرات و حل و فصل سیاسی بحران یمن افزود : تجاوز نظامی به یمن کودتا علیه قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه شماره 2210 به شمار می رود.
مقام یمنی اضافه کرد که ائتلاف سعودی و احزاب مزدور مرتبط با آن در برابر اجرای هرگونه تفاهمی سنگ اندازی می کنند.
وی گفت امیدواریم پیشنهادهای فرستاده سازمان ملل سازنده باشد و حاکمیت یمن و حقوق مردم را حفظ کند.
رئیس شورای عالی انقلاب یمن ابراز امیدواری کرد که کشورهای اروپایی فروش سلاح به عربستان را متوقف کنند.
وی همچنین گفت که ما به دنبال صلحی شرافتمندانه برای مردم یمن هستیم.
الحوثی با اشاره به محاصره زمینی هوایی و دریایی یمن گفت: هدف از اینکه گفته می شود ما از ایران کمک دریافت می کنیم، تلاش برای توجیه کشتار ملت یمن است.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید