فلسطین با اتحاد ایران و عربستان زودتر آزاد می شود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴
    کد خبر :296582

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تفرقه و جنگ میان مسلمانان را سمی مهلک و راه نجات رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اگر ایران، عربستان و دیگر کشورهای اسلامی متحد شوند، زودتر می توان فلسطین را آزاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی مطهری که در راس هیاتی متشکل از اعضای کمیته همکاری های پارلمانی ایران و روسیه برای شرکت در نخستین اجلاس بین المللی «پارلمانتاریسم» در مسکو به سر می برد، به عنوان مهمان ویژه در میزگرد روز قدس در خبرگزاری ریانووستی این مطلب را بیان کرد.

وی به بررسی ریشه های شکل گیری رژیم صهیونیستی و راه حل آزاد سازی فلسطین پرداخت و دلیل شکل گیری کشور جعلی اسرائیل را تفرقه میان مسلمانان خواند و با اشاره به دوران فروپاشی امپراتوری عثمانی یادآور شد که به طور ویژه اختلاف میان اعراب و ترک ها باعث شد انگلیس با استفاده از فرصت مقدمات تشکیل اسرائیل را فراهم آورد.

مطهری اگر چه ادامه حیات کشور جعلی اسرائیل را وجود اختلاف میان کشورهای مسلمان خواند، با این وجود اعلام کرد که انقلاب اسلامی ایران عرصه را بر صهیونیست ها تنگ کرد.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی در ایران، صهیونیست ها با یک حمله می توانستند تا بیروت پیش بروند، عنوان کرد که پس از انقلاب مبارزه فلسطینی ها جنبه اسلامی پیدا کرد و حالا صهیونیست ها در همان مرزهای جعلی خود متوقف شده اند.

مطهری با اشاره به تاثیر مقاومت اسلامی و همچنین توسعه ارتباطات در تغییر افکار عمومی در جهان به نفع فلسطین گفت: ما مسئله فلسطین را اسلامی می دانیم نه فقط عربی و این موضوع به نوعی ادامه جنگ های صلیبی به شمار می رود.

مطهری با بیان اینکه فلسطینی ها به زور از خانه هایشان اخراج و سرزمینشان اشغال شده است، افزود: انتقادات نمایندگان پارلمانی سایر کشورها در اجلاس بین المللی پارلمانتاریسم نسبت به رفتار اسرائیل، نشانه تغییر افکار عمومی نسبت به این مسئله است.

مطهری یادآور شد که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، مظلوم و ظالم را در مسئله فلسطین برعکس نشان می دهند و فلسطینی ها را تروریست می نامند.

وی افزود: اسرائیل به راحتی رهبران مقاومت و دانشمندان هسته ای ایران را ترور می کند با این وجود همچنان برخی از کشورهای غربی از این رژیم حمایت می کنند.

مطهری با اشاره به طرح ایران در سال های قبل برای حل و فصل مسئله فلسطین گفت: طرح ما به قوت خود باقی است و معتقدیم که با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان، می توان یک انتخابات سراسری برگزار کرد و مردم این منطقه برای آینده خود و سایر ساکنین آن تصمیم بگیرند و تا آن روز تنها راه مقاومت است.

به گفته مطهری روز قدس امسال به دلیل اقدام آمریکا در انتقال پایتخت این کشور از تلاویو به قدس و کشتار فلسطینی های غیر نظامی در روز نکبت اهمیت بیشتری یافته است.

** سنایی: روز قدس اهمیتی دو چندان یافته است

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در سخنرانی آغازین میزگرد با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود از تلاویو به قدس شریف و همچنین شهادت فلسطینیان معترض در روز نکبت عنوان کرد که اکنون اهمیت روز قدس نسبت به گذشته دوچندان شده است.

سنایی رویداد های ماه های اخیر در مسئله فلسطین را نشان از خرد امام خمینی (ره) خواند که 40 سال پیش توجه جدی به این موضوع داشت و گفت: اهمیت این موضوع هر روز بیشتر می شود و ایران در نشست اخیر پارلمانتارسیم از مواضع روسای پارلمان سایر کشورها در حمایت از فلسطین نیز حمایت کرد.

** اسرائیل در حال یهودی سازی قدس شریف است

عبدالحافظ نوفال سفیر فلسطین در روسیه نیز در این میزگرد گفت: ما از امام راحل و ایران متشکریم که به کمک آنان 40 سال است این روز (راهپیمایی روز قدس ) را جشن می گیریم، این تنها مشکل فلسطین نیست بلکه مشکل کل جهان است که خون فلسطینی ها بی دلیل روی زمین ریخته می شود.

وی ادامه داد: ما باید این روز را تبدیل به مرحله جدیدی در تاریخ فلسطین کنیم چرا که اسرائیلی ها در حال یهودی سازی قدس شریف هستند و هر روز نام محله ها و کوچه ها را نیز تغییر می دهند.

نوفال با بیان اینکه فلسطینی ها به مقاومت خود ادامه می دهند، یادآور شد: بارها اعلام کرده ایم که فلسطین فروشی نیست و از کشورهای اسلامی می خواهیم از ما به صورت عملی حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه همواره با اعتراض مسالمت آمیز مردم فلسطین مقابله می شود و در اعتراضات اخیر بیش از 100 فلسطینی به شهدات رسیدند که 25 تن از آنان کودک بودند، اظهار داشت: این جنایت ها همچنان ادامه دارد و عجیب است در سرزمین های عربی در این خصوص سکوت برقرار شده است.

** سفیر ترکیه: مخالف تصمیم خودسرانه کشورها برای قدس هستیم

حسین دیریوز سفیر ترکیه در روسیه نیز گفت: ما همراهی ترکیه با مردم مظلوم فلسطین را بار دیگر اعلام می کنیم و معتقدیم که روز قدس اهمیت فراوانی دارد چرا که قدس خانه سه دین توحیدی است و حفظ آن برعهده همه بشریت است و هیچ کشوری حق ندارد تصمیمات خود سرانه درباره آن بگیرد.

وی با بیان اینکه ترکیه از حل و فصل مسائله فلسطین و اسرائیل بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کند، افزود: اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود از تلاویو به قدس شریف نشان می دهد این کشور هیچ اهمیتی به تصمیمات کشورهای منطقه نمی دهد.

سفیر ترکیه در روسیه با ابراز تاسف از اقدام آمریکا آن را نقض حقوق فلسطینیان خواند و تصریح کرد: اعمال خشونت علیه معترضان فلسطینی نشان می دهد اسراییل تا چه اندازه عقل خود را از دست داده است.

وی افزود: اقدامات خشونت طلبانه اسرائیل چشم انداز ایجاد دو کشور را با تهدید مواجه می کند و به عقیده ما باید از تلاش های فلسطین در سازمان های مختلف بین المللی برای ذفاع از خود حمایت کرد.

دیریوز بار دیگر استفاده از خشونت در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و به خاک و خون کشیدن فلسطینیان را محکوم کرد و از کشورهای اسلامی خواست از تصمیمات گرفته شده در اجلاس سران کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین حمایت کنند.

بر اساس سنت چند ساله، خبرگزاری ریانووستی روسیه روز سه شنبه 15 خرداد میزگرد چند رسانه ای به مناسبت روز قدس برگزار کرد.

در این میزگرد همچنین روشن آبیاسوف معاون اول شورای مفتیان روسیه و اولگ فومین معاون مرکز روسی اورشلیم نیز حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید