خیابانی یا فردوسی‌پور، کدام تنور جام‌جهانی را داغ می‌کنند؟

    کد خبر :296561

تلویزیون در دهه‌های اخیر برنامه ویژه‌ای برای مردم علاقه‌مند به ورزش فوتبال دارند؛ عمدتاً رقابت‌های مهم آسیایی، اروپایی و جهانی را به روی آنتن می‌برند و یا در فضایی مفرح و دلچسب، مردم را دعوت می‌کنند تا بر روی پرده نقره‌ای سینما، مستطیل سبز را دنبال کنند.

در آستانه جام جهانیبه ، روسیه هم حرف و حدیث‌ها با، اما و اگر‌هایی بالا گرفت. برخی موضوع حق پخش تلویزیونی را مطرح کردند و در مورد آن قیمت‌هایی هم عنوان شد. ماه‌های اخیر هم زمزمه‌هایی آمد که سازمان صداوسیما برنامه‌های ویژه‌ای برای حق پخش دارد، برخی این طور رایزنی می‌کردند که قرار است حق پخش را بین مردم به فروش برسانند؛ به این شکل که شبکه‌ها در زمان پخش بازی‌ها، کد می‌شوند و تنها کسانی می‌توانند بازی‌ها را ببینند که مبلغی پرداخت کرده باشند، یا شایعات دیگری که همیشه در آستانه چنین رویداد‌های بزرگ و پرطرفداری مطرح می‌شود.

جام‌جهانی با کیفیت بر روی آنتن تلویزیون

اما در قدم اول حسین ذکایی دبیر شورای سیاستگذاری ورزش رسانه ملی پاسخ ما را داد که این حرف و حدیث‌ها شایعه‌ای بیش نیست و مردم نگران نباشند ان‌شاالله بازی‌های جام‌جهانی را با بهترین کیفیت از قاب تلویزیون تماشا می‌کنند و البته برخی مدیران سینما‌ها هم از آمادگی برای نمایش بازی‌های جام‌جهانی و برنامه ویژه‌ای برای پخش مسابقات تیم‌ملی ایران خبر داده‌اند. البته او موضوع حق پخش بازی‌ها را موضوع محرمانه‌ای دانست که نیازی به موشکافی ندارد؛ همچنین موضوع اعزام گزارشگران ایرانی که آن هم هنوز مشخص نیست. البته مدیر شبکه ورزش به خبرنگار فرهنگی تسنیم گفته که نمایندگانی از رادیو و شبکه ورزش و دیگر شبکه‌های سیما برای پخش یکسری گزارش‌های مردمی ویژه به روسیه اعزام می‌شوند. اما هنوز نامی از گزارشگر اعزامی فوتبال به میان نیامده است.

مشروح گزارش و گفتگویی با “احسان شیعه مدیر شبکه ورزش” را در ادامه بخوانید:

احسان شیعه مدیر شبکه ورزش درباره جزئیات ویژه برنامه تخصصی جام جهانی که قرار است از شنبه، ۱۲ خرداد ماه به روی آنتن برود، گفت: برنامه «فصل داغ فوتبال» قرار است هر شب از شبکه ورزش به روی آنتن برود، این برنامه تا پایان مسابقات جام جهانی فوتبال، ادامه خواهد داشت. اجرای این برنامه زنده را جواد خیابانی برعهده دارد که به مدت ۱۲۰ تا ۱۸۰ دقیقه تدارک دیده شده است. در این برنامه سعی شده نگاه متفاوت‌تری با محوریت ملی‌پوشان ایرانی و ایرانیانی که تجربه حضور در جام جهانی داشته‌اند را با حضور نسل‌های مختلف ملی‌پوشان ایران داشته باشیم.

توجه به مردم وجه تمایز برنامه‌های جام‌جهانی در شبکه ورزش

وی با اشاره به اینکه وجه تمایز برنامه شبکه ورزش با دیگر ویژه برنامه‌های تلویزیون در جام جهانی، در مردمی‌بودن است، تأکید کرد: در شبکه ورزش به دنبال ارائه کارکرد‌های متفاوت بوده‌ایم تا برای بیننده هرکدام از برنامه‌ها دیدنی، محتوایی و سرگرم‌کننده باشد. با توجه به هماهنگی که میان شبکه‌ها ایجاد شده امسال قرار نیست که برنامه‌ها تکرار مکررات کنند و به قولی یک حرف مشترک را از زبان چند شبکه بشنویم؛ بلکه هرکدام مأموریت و موضوع خاص خودشان را دنبال می‌کنند. مثلاً شبکه ورزش با اجرای برنامه “فصل داغ فوتبال” هیچ رقابت و هم‌پوشانی با ویژه برنامه ۲۰۱۸ شبکه سه سیما نخواهد داشت. ما قصد داریم یک مقداری نظرات مردم را به برنامه تخصصی‌مان دخالت بدهیم. البته یک بخشی از اخبار جام‌جهانی را هم در برنامه ویدئو چک به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

گروه رسانه‌ای به روسیه اعزام می‌شوند

وی اظهار کرد: شبکه ورزش درجام جهانی به فضای مردمی جام‌جهانی و حضور مردم، نظرات و اینکه کجا‌ها فوتبال تماشا می‌کنند به جز بخش کارشناسی که نیازمند کار تخصصی و فنی است از نظرات و دیدگاه‌های فوتبالی مردم به اشکال مختلف در این برنامه‌ها خصوصاً “فصل داغ فوتبال” استفاده می‌کنیم. ضمن اینکه گروهی به روسیه اعزام خواهیم کرد تا گزارشات و برنامه‌های ویژه‌ای را از مکان برگزاری جام‌جهانی داشته باشیم که برای علاقه‌مندان برنامه‌های شبکه، این دوران جذابیت بیشتری پیدا کند.

هنوز نام گزارشگر اعزامی مشخص نیست

شیعه درباره این اعزام و مشخص نشدن تکلیف گزارشگر اعزامی به جام‌جهانی، افزود: این گروه اعزامی که متشکل از شبکه ورزش، رادیو و شبکه سه سیما خواهند بود با یک مقداری تأخیر، آخر هفته آینده به روسیه خواهند رفت. اما هنوز خبری از نام گزارشگر فوتبال به میان نیامده و شاید این انتخاب به روز‌های پایانی اعزام کشیده بشود. در هر صورت شبکه ورزش به عنوان یک شبکه تخصصی، فوتبال‌ها را با جذابیت‌های بصری به روی آنتن می‌برد. “فصل داغ فوتبال” فصل جدیدی از نگاه تخصصی رسانه ملی را به روی مخاطب باز می‌کند که جاذبه‌های متمایز با برنامه‌های جام جهانی را می‌توانند در جعبه جادویی دنبال کنند.

گفتنی است، ویژه برنامه «فصل داغ فوتبال» شبکه ورزش از روز شنبه دوازدهم خردادماه با اجرای جواد خیابانی ساعت ۲۲:۳۰ هر شب به روی آنتن خواهد رفت.

۲۰۱۸ برنامه‌ای با اجرای عادل فردوسی‌‎پور از بیستم خردادماه

ویژه برنامه شبکه سه سیما که با اجرای عادل فردوسی‌‍‌‎پور به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود به تعبیر محمدحسین میثاقی یکی از دست‌اندرکاران این برنامه کار پیش‌تولید این برنامه از اردیبهشت آغاز شده و این نوید را به علاقه‌مندان فوتبال می‌دهد که منتظر اتفاقات و برنامه‌های ویژه فوتبالی در این برنامه باشند. برنامه‌ای که گویا عنوان موقت “همگام با جام جهانی” را بر خود داشته، ولی رفته رفته تا زمان پخش به نام “۲۰۱۸” تغییر پیدا کرد. زمان پخش این برنامه نیز از روز یکشنبه بیستم خرداد در شبکه سه پیش‌بینی شده و طبق شنیده‌ها، در نخستین بخش آن نیز طی آیتم‌هایی به این مسئله پرداخته می‌شود که تیم ملی فوتبال ایران چه مراحلی را از سر گذراند تا موفق به حضور در رقابت‌های جام جهانی شود. پیش از این اعلام شده بود که ساعت پخش این برنامه نیز ساعت ۲۳ درنظر گرفته شده، اما یکی از مدیران سیما به خبرنگار تسنیم گفت که این ساعت هنوز در کنداکتور اصلی قطعی نشده و در روز‌های آتی به سمع و نظر مردم می‌رسد.

گفتنی است، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ۲۴ خرداد امسال آغاز می‌شود و ایران در ۳ رقابت با تیم‌های ملی فوتبال مراکش، اسپانیا و پرتغال دیدار خواهد کرد. معرفی تیم ملی فوتبال کشورمان و بازیکنان آن، مروری بر تیم‌های حاضر در جام جهانی و تیم‌های رقیب ایران و… از جمله آیتم‌های تشکیل دهنده برنامه فردوسی‌پور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید