اقدام بی‌سابقه روس‌ها/ برگزاری مراسم روز ملی روسیه در قدس

    کد خبر :296478

سفارت روسیه در اراضی اشغالی برای نخستین‌ بار تصمیم گرفته است که مراسم روز ملی روسیه را که در سال‌های اخیر در تل‌آویو برگزار می‌کرد، در شهر قدس برگزار کند.روسیه ۱۲ ژوئن هر سال را به عنوان روز ملی خود که مصادف با استقلال روسیه از اتحاد فروپاشیده شوروی در سال ۱۹۹۰ است، جشن می‌گیرد.

پس از گذشت چند هفته‌ از انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس، روسیه در گامی بی‌سابقه تصمیم به برگزاری مراسمی به مناسبت روز ملی خود در شهر قدس گرفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه اورشلیم پست گزارش داد، سفارت روسیه در اراضی اشغالی برای نخستین‌ بار تصمیم گرفته است که مراسم روز ملی روسیه را که در سال‌های اخیر در تل‌آویو برگزار می‌کرد، در شهر قدس برگزار کند.

روسیه ۱۲ ژوئن هر سال را به عنوان روز ملی خود که مصادف با استقلال روسیه از اتحاد فروپاشیده شوروی در سال ۱۹۹۰ است، جشن می‌گیرد.

اما سفارت روسیه در اراضی اشغالی در ۱۴ ژوئن این مراسم را برگزار خواهد گرفت.

روسیه سال گذشته میلادی با تاکید بر این که قدس شرقی پایتخت فلسطین است، قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.

احتمال دارد که این اقدام روسیه با مخالفت فلسطینیان رو به رو شود و به نظر می‌رسد که این مراسم با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درخصوص قدس، همسو باشد.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان “اورشلیم پست” به نقل از سخنگوی سفارت روسیه نوشت: این مراسم در ساختمانی وابسته به روسیه در شهر قدس برگزار خواهد شد.

این ساختمان که این دیپلمات روس درمورد آن صحبت کرده، ساختمانی قدیمی‌ است که در دوران عثمانی برای استقبال از حجاج روس در هنگام سفرشان به اراضی مقدس تاسیس شد.

سخنگوی سفارت روسیه این تصمیم را اینگونه توجیه کرد: این ساختمان “نماد دو فرهنگ و سنت‌های ما است. این ساختمان یک بخش کاملا متعلق به روسیه در اراضی اسرائیل است”.

وی با تاکید بر این که این ساختمان در بخش غربی شهر قدس واقع شده است، افزود: ما بر این مسأله تاکید می‌کنیم که مسائل مربوط به وضعیت نهایی مساله فلسطین از جمله قدس باید توسط طرفین درگیر در جریان مذاکرات مستقیم حل شود.

آمریکا در ماه مه میلادی گذشته سفارتش را از تل‌آویو به قدس انتقال داد و در همان روز ارتش رژیم صهیونیستی جنایات شنیعی را با کشتار فلسطینیان در مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی مرتکب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید