سی ان ان: سنگاپور انتخابی عادی برای دو رهبر غیرعادی است

    کد خبر :295839

شبکه تلویویزیونی سی ان ان در گزارشی در باره علت انتخاب سنگاپور برای میزبانی دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد که سنگاپور گزینه ای عادی برای دیدار دو رهبری کاملا غیر عادی است.

به گزارش ایرنا، این شبکه آمریکایی در این گزارش در باره علت انتخاب شهر سنگاپور برای دیدار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت:قطعا سنگاپور به خطرناکی ‘اولان باتور’ پایتخت مغولستان و به مهمی مراکز سیاسی همچون ‘ژنو’ و ‘استکهلم’ برای این دیدار نیست.
سی ان ان افزود: یکی از موارد چالش برانگیز برای این نشست مساله لجستیکی و تامین امنیت این دیدار است.سنگاپور به این دلیل از سوی دو تیم کره شمالی و آمریکا انتخاب شد، اول آنکه رهبر کره شمالی به راحتی می تواند از پیونگ یانگ با هواپیما به آنجا سفر کند، دوم اینکه سنگاپور یکی از نزدیک ترین شرکای امنیتی و تجاری واشنگتن به شمار می رود و می تواند نقش یک سرزمین دوست را برای ترامپ ایفا کند.
وی گفت:علاوه بر این هردو کشور در سنگاپور دارای سفارت بوده و مراودات تجاری دارند، البته کره شمالی به دلیل وضع تحریم ها ازاین مهم دور ماند.
این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد: در سال های اخیر سنگاپور به هاب (مرکز) دیپلماسی منطقه ای تبدیل شده و حتی در روزهای اخیر نیز شاهد برگزاری نشست های امنیتی و دفاعی بوده است.
سی ان ان افزود: مساله دیگر که کارشناسان به آن توجه دارند موضوع بی طرفی سنگاپور است.
خبرنگار سی ان ان گفت: موضوع دیگری که مورد توجه رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص سنگاپور بوده ، این است که دولت در این شهر کشور بنابر قانون به هیچ وجه تظاهرات و راهپیمایی های اعتراض آمیز را بر نمی تابد و همچنین در آن کنفرانس خبری نیز صورت نمی گیرد.
ریپلی گفت: سنگاپور انتخابی عادی برای ملاقات دو رهبر کاملا غیر عادی است.
رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا قرار است 12 ژوئن برابر با 22 خرداد ماه با یکدیگر ملاقات کنند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید