حفظ حق رای رئیس سوارکاری با وجود همزمانی انتخابات و پایان ریاست

    کد خبر :295491

از آنجا که انتخابات فدراسیون سوارکاری در روز پایان دوره ریاست مسعود خلیلی برگزار می شود، وی به عنوان کاندیدا منعی برای استفاده از حق رای خود در مجمع ندارد.

سوارکاری سومین فدراسیونی است که برگزاری مجمع انتخاباتی آن در سال جاری در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفته است. طبق اعلام این وزارتخانه قرار است انتخابات فدراسیون سوارکاری با یک روز تأخیر نسبت به زمان مقرر اولیه، یکشنبه هفته آینده (۲۰ خردادماه) برگزار شود.

وزارت ورزش در حالی این تاریخ را برای برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری نهایی کرده که ریاست مسعود خلیلی در این فدراسیون همان ۲۰ خردادماه به پایان می رسد.

پیش از این مسئولان وزارت ورزش تأکید کرده بودند بر اینکه در تلاش هستند مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی را در وقت قانون و پیش از پایان دوره چهار ساله برگزار کنند تا حق رأی از روسای مستقر سلب نشود. بدین ترتیب روسا علاوه بر کاندیدا شدن حق رأی هم خواهند داشت در غیر این صورت آنها فقط می توانند کاندیدای انتخاب شوند بدون حق رأی.

با این اوصاف و با توجه به زمان تعیین شده برای فدراسیون سوارکاری این سوال مطرح است که آیا مسعود خلیلی که خود یکی از کاندیداهای انتخابات پیش رو است، نیز می تواند از حق رأی خود استفاده کند؟

مهدی مستجاب الدعوه، مسئول امور مجامع فدراسیون های ورزشی در وزارت ورزش با تأکید بر اینکه هیچ منعی برای رأی دادن رئیس فعلی فدراسیون سوارکاری در انتخابات هفته آینده وجود ندارد، گفت: روسای مستقر در صورتی حق رأی خود را در انتخابات فدراسیونشان از دست می دهند که از زمان دوره ریاست آنها گذشته باشد حتی به اندازه یک روز.

وی افزود: در روزی که ریاست خلیلی در فدراسیون سوارکاری به پایان می رسد انتخابات این فدراسیون را برگزار می کنیم. بر این اساس وی هیچ منعی برای رأی دادن ندارد.

«روسای فدراسیون بعد از دریافت حکم وزیر مدیریت خود را آغاز می کنند. برای این موضوع یعنی حق رای روسا در مجع نباید زمان حکم لحاظ شود؟»، مسئول امور مجموعه امور فدراسیون ها در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: خیر؛ ملاک کار در این زمینه روز مجمع است نه زمان صدور حکم.

مستجاب الدعوه تصریح کرد: انتخابات چهار سال پیش فدراسیون سوارکاری ۲۰ خردادماه انجام شد اما ابلاغ حکم خلیلی برای آغاز ریاست ۱۷ تیرماه صادر شد. البته وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات و لحاظ کردن دوره چهار ساله روسا، روز مجمع را مدنظر قرار می دهد نه تاریخ صدور حکم.

به گزارش مهر، مسعود خلیلی رئیس فعلی فدراسیون سوارکاری همراه با محمد علی جاویدی برازنده، غلامرضا جوادی، محمود حیدری، علی محمد صفانیا و عبدالجلیل غیادی افرادی هستند که برای حضور در انتخابات این فدراسیون کاندیدا شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید