قرار گرفتن 4 بیمارستان در برنامه حمایتی ستاد علوم شناختی/راه‌اندازی آزمایشگاه شناختی

    کد خبر :295270

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از تجهیز بیمارستان‌های فعال در حوزه اختلالات تکاملی و تروماهای مغزی به آزمایشگاه‌های شناختی خبر داد.

دکتر محمدتقی جغتایی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود: یکی از اهداف ستاد توسعه علوم شناختی توسعه توانبخشی شناختی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

وی اظهار کرد: بر این اساس یکی از برنامه‌های عمده ما این است که از بیمارستان‌هایی که در زمینه‌های مربوط به توانبخشی اعم از اختلالات تکاملی کودکان، یا سکته مغزی، MS و تروماها و ضربه‌های مغزی فعال هستند، حمایت شود.

جغتایی خاطر نشان کرد: در این برنامه بیمارستان‌های واجد شرایط بخش توانبخشی شناختی از سوی ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مشاور عالی ستاد علوم و فناوری‌های شناختی این حمایت‌ها را شامل بسته خدمتی توانبخشی دانست و یادآور شد: مطالعه راهنماهای بالینی و تجربیات جهانی در این حوزه از جمله موارد حمایتی ستاد توسعه است.

جغتایی ایجاد آزمایشگاه‌های مربوط به بخش توانبخشی در بیمارستان‌ها با حمایت ستاد علوم شناختی و وزارت بهداشت را از دیگر موارد حمایتی این بسته عنوان کرد و ادامه داد: اعزام متخصصان اعصاب اطفال به خارج از کشور، دعوت از اساتید خارجی به کشور و برگزاری یک دوره پسا دکتری که هزینه‌های آن از سوی ستاد توسعه علوم شناختی تامین خواهد شد، از دیگر موارد حمایتی این ستاد است.

وی اضافه کرد: در این برنامه 500 میلیون تومان از سوی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و 500 میلیون تومان از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در نظر گرفته شده است که برای ایجاد آزمایشگاه، اعزام دانشجو به خارج، برگزاری دوره پسا دکتری و تامین نیروی انسانی هزینه خواهد شد.

مشاور عالی ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در خصوص بیمارستان‌های مورد نظر در این برنامه گفت: در فاز اول در حوزه اختلالات تکاملی بیمارستان مفید و مرکز طبی کودکان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه سکته‌های مغز بیمارستان “فیروزگر” و در حوزه MS بیمارستان “سینا” مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

جغتایی در عین حال تاکید کرد: این حمایت به تدریج به بیمارستان‌های خارج تهران نیز تسری می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید