تمهیدات ویژه برای ساماندهی و پرداخت بدهی‌های دولت

    کد خبر :295136

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: با تاسیس ۲ دفتر در سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، بدهی‌های دولت به ویژه به بانک‌ها زیر ذره‌بین است.

به گزارش بازتاب به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، حمید پورمحمدی با بیان اینکه در سال جاری در سازمان برنامه و بودجه برای نظم‌دهی به موضوع بدهی‌های دولت، دفتر پایش تعهدات دولت تاسیس شد، افزود: این دفتر، شناسایی تعهدهای دولت و همچنین ارائه راه حل و تمهیداتی برای حل این مشکلات و بازپرداخت بدهی‌ها در قالب قوانین بودجه را برعهده دارد.

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز دفتر بدهی‌های دولت ایجاد شد، ادامه داد: این بدهی‌ها پس از جمع‌آوری، مسجل و قطعی شدن، به دفتر پایش بدهی‌های دولت در سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌شود، در این دفتر با سازوکارهای بودجه‌های سنواتی برای بازپرداخت این دیون و بدهی‌ها، تمهیداتی اندیشیده می‌شود.

به گفته وی، با این روند، دیگر امکان ادعای طلب از دولت بدون هماهنگی و دریافت تاییدیه از سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد و بدون شک به بدهی‌های دولت نظم داده خواهد شد.

پرداخت بخش زیادی از بدهی دولت به بانکها

پورمحمدی با اعلام اینکه دولت در سال‌های اخیر بخش زیادی از بدهی‌هایش به بانک‌های مختلف را تسویه کرد، افزود: اگر از بدهی دولت بحث می‌شود، مقصود بدهی‌های سنواتی است.

معاون سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره تاثیر سیاست‌های مالی بر سیاست‌های پولی نیز اظهار داشت: سیاست‌های مالی و پولی، بر یکدیگر موثرند؛ بازار سرمایه، بازار پول و بودجه عمومی ظروف مرتبطی هستند که هرکدام با مشکل مواجه شوند، بخش دیگر متاثر خواهد شد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه ضمن پیگیری اجرا و عملیاتی کردن سیاست‌های مالی، برنامه ریزی را هم برعهده دارد، از این رو باید برنامه‌ای تهیه شود تا در عین‌ اینکه این سه بخش از هم متاثر باشند، آسیبی به یکدیگر وارد نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید