پورشه فروش خودروهای جدید را متوقف کرد

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۱۶
    کد خبر :295013

گزارش‌ها نشان می‌دهند که پورشه تولید برخی مدل‌های خود را در اروپا متوقف کرده است؛ این تصمیم، به دلیل برآورده نشدن مقررات زیست محیطی اجرا می‌شود.

نشریه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ که اعلام کرد پورشه فروش تمام خودروهای جدید خود را در اروپا متوقف خواهد کرد. این خودروساز به‌طور موقت تولید تعدادی از مدل‌های پورشه را که در این قاره فروخته می‌شود محدود می‌کند. با این حال، برند آلمانی مشخص نکرده که تعلیق فروش شامل کدام مدل خودروها است یا چه زمانی فروش آن‌ها از سر گرفته خواهد شد. پورشه اعلام کرد که این موضوع به دلیل عدم برآورده شدن مقررات زیست‌محیطی است.

گزارش اصلی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ بسیار جالب است و بیان می‌کند که از روز جمعه یادداشتی روی پیکربندی وب‌سایت آلمانی ظاهر شده است و اعلام می‌کند که تعدادی از مدل‌ها قابل انتخاب نیستند. با این حال دو یادداشت دیگر نیز با توجه به انتخاب مدل و تیپ خودرو ظاهر می‌شود. در یکی از این یادداشت‌ها آمده است: «با توجه به ارائه مدل جدید اصلاح‌شده، این خودرو به همراه مدل آینده فعلا در دسترس نیستند و نمی‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.» یادداشت دیگر حاوی این مضمون است: «مدل انتخابی خودروی شما فعلا در دسترس نیست.»

در هر دو یادداشت این چنین نتیجه‌گیری می‌شود: «… با این وجود، قصد داریم به شما فرصتی بدهیم تا نگاهی به صفحه پیکربندی خودرو بیاندازید. اگر به خودروهای قابل پیکربندی جدید، خودروهای کنونی و محصولات مورد استفاده علاقه‌مند هستید، لطفا با مرکز پورشه تماس بگیرید.»

به گفته پورشه مدل‌هایی که برای مدت کوتاهی در دسترس نخواهند بود، پورشه 718، پانامرا و کاین هستند. با انتخاب پورشه ماکان یادداشت «عدم وجود چهارچوب زمانی» ظاهر خواهد شد و انتخاب پورشه 911 به تیپ مورد نظر بستگی دارد. به‌عنوان مثال اگر پورشه 911 GT3 انتخاب شود، عبارت «فاقد چهارچوب زمانی» نشان داده می‌شود. اگر خودروی پورشه 911 GT3 RS برای پیکربندی انتخاب شود، وب‌سایت جواب می‌دهد: «این مدل برای مدت کوتاهی در دسترس نیست. »

توقف فروش محصولات پورشه به علت تغییرات رخ‌‎‌داده در چرخه اندازه‌گیری گازهای خروجی اتفاق می‌افتد که اکنون شامل استاندارد WLTP و آزمایش RDE می‌شود. این تغییرات از شهریورماه اجرایی خواهند شد و پورشه به دنبال تطبیق محصولات آینده خود با مقررات است. هر دو نوع آزمایش در کنار چرخه NEDC قرار می‌گیرند که مختص اروپا است. چرخه‌های جدید که همگی آزمایش‌ محور هستند، مواردی مانند رینگ‌های بزرگ‌تر، صندلی‌های گرم‌شونده، تهویه مطبوع، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک و شرایط رانندگی واقعی را در نظر می‌گیرند که می‌توانند بر مصرف سوخت و اندازه‌گیری آلایندگی خودرو تأثیر بگذارند.

در سال ۲۰۱۵ فولکس‌واگن به دلیل تناقض در ارائه جزئیات مربوط به آلایندگی محصولات خود موسوم به رسوایی دیزل‌گیت، به غرامت سنگینی محکوم شد که پیامدهای منفی آن هنوز ادامه دارد. به نظر می‌رسد توقف فروش محصولات پورشه نیز پس از دور زدن قانون توسط شرکت مادر فولکس‌واگن و جهت جلوگیری از ایجاد خطا در آزمایش‌های خودرو انجام می‌شود. به هر حال پورشه دوست ندارد به سرنوشت فولکس‌واگن دچار شود و برای جلوگیری از تکرار خطاهای گذشته، هر اقدامی انجام می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید