انتخاب شهردار کرج نهایی نشد

    کد خبر :294948

شصت و یکمین جلسه شورای شهر کرج صرفاً با دستور جلسه انتخاب شهردار کرج برگزار شد و با ادامه بحث‌ها و اختلاف نظرات در این خصوص قرار شد جلسه فوق‌العاده برای ادامه بحث برگزار شود.

به گزارش ایسنا، عمده بحثی که امروز یکشنبه 13 خرداد در شصت و یکمین جلسه شورا مطرح شد، تحت تاثیر معرفی و یا عدم معرفی گزینه‌هایی جدید برای شهرداری کرج بود.

در همین راستا، سارا دشتگرد با بیان اینکه هر نماینده شورا حق معرفی نامزد برای شهرداری کرج را داراست «علی‌اصغر کمالی‌زاده» و «هیربد معصومی» را به عنوان گزینه‌های خود معرفی کرد.

فرج‌الله ایلیات در واکنش به معرفی نامزدهای جدید پس از حدود 50 روز از گذشت مهلت قانونی 90 روزه برای انتخاب شهردار خواستار پایان این روند شد.

ایلیات در این خصوص با تاکید بر لزوم تبعیت شورا از اکثریت گفت: همه ما باید کمک کنیم که شهر از این وضعیت خارج شود؛ وضعیت امروز شورای شهر کرج مثل بازی تیم ملی فوتبال با کشورهای عربی شده که یک گل زده‌اند و وقت کشی می‌کنند.

وی ادامه داد: ما زمان نداریم و بالاخره با اکثریت باید به یک نقطه برسیم؛ بنابراین از رئیس شورا خواهش می‌کنم که برای نتیجه‌گیری در این خصوص کمک کنند چون ادامه این روند به صلاح شهر نیست و به شهر کمکی نمی‌کند.

این عضو شورای شهر کرج با اشاره به زمان مشخصی که برای معرفی گزینه‌های مورد نظر اعضا تعیین شده بود گفت: این که امروز دوباره گزینه‌های جدیدی معرفی شود زمان را می‌گیرد.

دشتگرد در واکنش به این سخنان ایلیات خواستار عدم تشویش اذهان عمومی شد و گفت: در هر حال قانون سه ماه برای انتخاب شهردار وقت تعیین کرده است بنابراین عجله در انتخاب جایز نیست و باید کسی انتخاب شود که حسن شهرت دارد.

در ادامه بحث محمدحسین خلیلی اردکانی با استقبال از نظر ایلیات گفت: همه ما دم از حقوق مردم می‌زنیم چون در نهایت مردم هستند که در مورد ما قضاوت خواهند داشت؛ بنابراین لازم است آنچه را که قانون و مصوبات قبل مشخص کرده را عملی کنیم.

خلیلی اردکانی با بیان اینکه ما در انتخاب نصیری مخالف بودیم اما به رای اکثریت تمکین کردیم و فقط در جایی که احساس کردیم انحرافی در حال رخ دادن است ایستادیم افزود: خواهش من این است که امروز مخالف روند اکثریت حرکت نکنیم؛ اگر اکثریت وجود نداشت کشور به هم می‌ریخت، بنابراین بهتر است مردم را ناامید نکنیم چون هر روزی که به این شکل بگذرد ضرر خواهیم کرد.

منصور وحیدی نائب رئیس شورای شهر هم در این خصوص مباحثی را مطرح کرد.

وحیدی برخورد برخی اعضای شورا با نصیری را یادآور شد و گفت: در چهار ماه دوم شهرداری وی چه برخوردی با صورت گرفت؟ شب روز و سیاه سفید نشان داده شد؛ هیچ کس نمی‌گوید نصیری ایراد نداشت اما آیا منصفانه با او برخورد شد؟

وی ادامه داد: در دوره قبل از روز اول بنای ناسازگاری گذاشته شد.

وحیدی در خصوص تصمیم شورا برای معرفی گزینه‌های شورا در یک زمان خاص گفت: این حق قانونی هر عضو است؛ بنابراین بعد از استعفای نصیری هر عضو حق دارد برای معرفی گزینه زمان داشته باشد در دو هفته که نمی‌توان نامزد معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اجازه بدهید کسانی را انتخاب کنیم که مردم را به ما خوشبین کند و فضای رسانه‌ای را نسبت به ما تغییر دهد؛ بنده نامزد خود را معرفی و حق قانونی خود را اعمال کردم.

محمد نبیونی، رئیس شورا در ادامه بحث از اعضا خواست تا در این موضوع به گذشته رجوع نکنند و تاکید کرد: ما در حال حاضر باید شهردار را انتخاب کنیم و برگشت به گذشته چندان راهگشا نیست.

غدیر مهدوی دیگر عضو شورای شهر کرج با تاکید بر لزوم رای گیری در خصوص هر تصمیمی که جدیداً قرار است اتخاذ شود گفت: معرفی گزینه‌های جدید هم باید به رای گذاشته شود تا شورا در این مورد تصمیم بگیرد چون قبلا مصوب شده که در زمانی خاص گزینه‌ها معرفی و الان آن زمان هم تمام شده است؛ البته من از سایر اعضا خواهش می‌کنم که به این موضوع رای بدهند.

فریده بزنی بیرانوند هم در این خصوص گفت: بنده از همان ابتدا با آقای ایلیات و آقای زارع به عنوان کسانی که صلاحیت شهردار شدن را دارند صحبت کردم اما نپذیرفتند؛ آقای ترکاشوند هم که پیشتر شهردار کرج بوده‌اند مورد نظر بنده است اما اگر بخواهیم تصمیمی گرفته شود باید در این موضوع به خرد جمعی برسیم.

عباس زارع نیز در ادامه این بحث بر حق همه اعضا برای معرفی گزینه شهرداری تاکید کرد و گفت: ولی این حق باید براساس یک مدل مشخص و ملاک قرار دادن قانون پیش برود و اگر غیر از این باشد ماحصلی نخواهد داشت.

زارع با بیان اینکه نمی‌خواهم به گذشته برگردم افزود: در هر حال قاعده بازی باید قانونمند باشد؛ اینکه زمان معرفی گزینه‌های جدید به پایان رسیده مصوبه شوراست و اگر پیشنهاد دیگری وجود دارد باید به رای گذاشته شود.

اکبر سلیم‌نژاد نیز در این خصوص با اشاره به مهلت سه ماهه شورا برای انتخاب شهردار گفت: ما از روزی که به عنوان عضو شورا انتخاب شدیم گروهی بحث انحلال شورا را مطرح و آن را ادامه دادند حال اگر امروز نتوانیم شهردار را انتخاب کنیم زمان باقیمانده به یک ماه می‌رسد و ممکن است شورا منحل شود.

وی ادامه داد: کسانی که گزینه‌های جدیدی معرفی می‌کنند می‌دانند که این گزینه‌ها با توجه به اختلافاتی که بین اقلیت هم وجود دارد رای ندارند پس چه بهتر که وقت جلسه گرفته نشود و اجازه داده شود شهردار انتخاب و صلاحیت وی توسط وزارت کشور بررسی شود.

سلیم‌نژاد افزود: اگر امروز نتوانیم شهردار را انتخاب کنیم جریان پیگیری انحلال شورا به لیست امید و جریان اصلاحات ضربه می‌زند و همه ما ضرر خواهیم کرد و در کشور نیز تاثیر منفی بر جای می‌گذارد بنابراین به خاطر اصلاحات هم که شده مردم را ناامید نکنید چون ادامه این روند به صلاح ما نیست.

فرج‌الله ایلیات نیز بار دیگر بر نطق قبلی خود مبنی بر تسریع در انتخاب شهردار تاکید کرد و گفت: بخشی از کاهش درآمدهای شهرداری در این مدت به دلیل انتخاب نشدن شهردار است زیرا شهری که شهردار نداشته باشد جذب سرمایه‌ای هم نخواهد داشت.

ایلیات افزود: امروز باید یک تصمیم اتخاذ و تکلیف شهر مشخص شود؛ بنابراین کمک کنید به یک جمع بندی برسیم.

رحیم خستو نیز با بیان اینکه اگر امروز شهردار انتخاب شود دنیا به آخر نخواهد رسید گفت: اگر 30 روز پیش شهردار انتخاب شده بود امروز مراجع نظارتی نظر خود را اعلام کرده بودند اما تا امروز بحث فرسایشی ادامه پیدا کرده است؛ بنابراین بهتر است روی این موضوع توافق شود.

منصور وحیدی در واکنش به بحث انحلال شورا خاطرنشان کرد: نظام اسلامی هیچ علاقه‌ای به انحلال شورا ندارد بنابراین درست است که این موضوع از طرف برخی دنبال می‌شود اما چنین نیست که شورا منحل شود. در مورد انتخاب شهردار ما باید اشتراکات را تقویت و اختلافات را کنار بگذاریم.

گفتنی است با ادامه بحث‌ها و به نتیجه نهایی نرسیدن انتخاب شهردار، قرار شد بعد از ظهر امروز یک جلسه فوق‌العاده برای ادامه بحث برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید