تمهیدات حملی و نقلی شهرداری به‌ مناسبت سالگرد ارتحال رهبرکبیرانقلاب

    کد خبر :294787

در آستانه سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) قرار داریم و به مانند هرساله سیل عظیمی از عزاداران برای شرکت در این مراسم خود را به مرقد آن بزرگوار می‌رسانند و برهمین اساس همه‌ساله معاونت حمل ونقل شهرداری تهران تمهیدات خاصی را برای پوشش این مراسم در سه حوزه تاکسی، اتوبوس و مترو در نظر می گیرد.

به گزارش ایسنا، تقارن مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و شبهای قدر سبب شده که تمهیدات ترافیکی و آمادگی وسایل حمل ونقل عمومی برای پوشش این مراسم از اهمیت بالاتری برخوردار شود.

سرویس دهی شبانه روزی مترو در ۴ خط
مترو ، ۱۴ خرداد رایگان است

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از ارائه خدمات ویژه به شرکت‌کنندگان در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شب‌های قدر خبر داد و گفت: با توجه به تقارن مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اولین شب قدر و مراجعه شهروندان به حسینیه‌ها و اماکن زیارتی برای مراسم احیا؛ متروی تهران و حومه از شامگاه روز یکشنبه ۱۳ خردادماه ۹۷ خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند و در این راستا سرویس‌دهی شبانه در خطوط ۱،۲،۳ و ۴ متروی تهران از ساعت ۲۳ تا ۵:۳۰ صبح روزبعد (دوشنبه ۱۴ خردادماه ۹۷)، با فاصله هر ۳۰ دقیقه یک قطار انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره سرویس‌دهی رایگان متروی تهران در روز ۱۴ خرداد همزمان با برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: شهروندان و زائران می‌توانند از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح تا پایان مراسم در تمامی ایستگاه‌های خطوط یک، دو، سه، چهار و پنج متروی تهران و حومه به‌صورت رایگان تردد کنند.

وی با بیان اینکه فاصله حرکت قطارهای خط یک متروی تهران در روز دوشنبه ۱۴ خردادماه ۹۷ از ساعت ۱۵ تا ۲۰ از هفت دقیقه به چهار دقیقه کاهش می‌یابد ادامه داد: همچنین شاهد کاهش فاصله حرکت قطارها در سایر خطوط متروی تهران و حومه در روز ۱۴ خردادماه ۹۷ هستیم بگونه‌ای که از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فاصله حرکت قطارها در خط دو از ۷ به ۶ دقیقه، خط سه از ۱۲ به ۱۰ دقیقه و در خط ۴ از ۸ به ۷ دقیقه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه آمادگی دارد تا در صورت نیاز نسبت به اعزام قطارهای فوق‌العاده اقدام کند تا تمام مسافران پس از پایان مراسم بتوانند به‌راحتی با مترو از حرم مطهر امام خمینی (ره) به سمت مقاصد خود اعزام شوند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با اشاره به خدمات رسانی ویژه متروی تهران در سایر شبهای قدر نیز گفت: همانند شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، در شبهای قدر ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان سرویس دهی شبانه از ساعت ۲۳ تا ۵:۳۰ صبح روز بعد در خطوط یک، دو، سه و چهار متروی تهران با فاصله هر ۳۰ دقیقه یک قطار انجام می شود.

گفتنی است، خط فرودگاه امام خمینی (ره) در روز ۱۴ خرداد به دلیل برگزاری مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سرویس دهی نخواهد داشت.

استقرار ۲۰۰۰ اتوبوس در اطراف حرم مطهر

همچنین پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد خدمات ویژه اتوبوسرانی به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: برنامه‌ریزیهای دقیقی برای پوشش این مراسم انجام شده است به گونه‌ای که۲۰۰۰ اتوبوس از ساعت ۱۲ روز دوشنبه، ۱۴ خرداد ماه به منظور ارائه خدمات بهینه حمل و نقلی به زائرین برای عزیمت به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) خدمت رسانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اتوبوسها در میادین اصلی شهر همچون چهار راه تهرانپارس، میدان نبوت، میدان رسالت، میدان خراسان،پایانه خاوران،شهرک محلاتی ، جماران ، چهارراه اشراق، میدان راه آهن، بازار دوم نازی آباد، جوادیه، میدان انقلاب اسلامی، ابوذر، همچنین سرویس رسانی به مسافرین شهرستان‌ها از ایستگاه راه آهن تهران، میدان آزادی، فلکه دوم صادقیه، شهرک شهید باقری، تهرانسر، میدان شهرری، فلکه سوم دولت آباد، خانی آباد، شهرک ولیعصر ، یافت آباد، شاد آباد مستقر هستند.
سنندجی افزود: پس از خاتمه مراسم، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، شرکت کنندگان را به مبادی اولیه برگشت خواهد داد.

استقرار ۱۲۰ تاکسی برای جابه‌جایی عزاداران

به گزارش ایسنا، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران نیز در مورد تمهیدات سازمان تاکسیرانی در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نیز گفت: همچون سنوات گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در نظر دارد تا با حضوری فعال به ارائه خدمات به زائرین مراسم ارتحال بپردازد.

وی ادامه داد:با توجه به مصادف شدن مراسم با ماه مبارک رمضان، در این راستا از ساعت ۱۳ عصر روز دوشنبه (۱۴خرداد) تا پایان مراسم، سرویس دهی با به کارگیری ۱۰۰ دستگاه تاکسی ون جهت جابجایی مسافران در مسیرهای تعیین شده انجام می‌شود.

قنادان با بیان اینکه ۲۰ دستگاه تاکسی سواری جهت خدمات رسانی در ستاد گمشدگان مراسم ارتحال استفاده می‌شود، گفت: محدوده خدمت‌رسانی براساس تدابیر اتخاذ شده به این صورت است که تاکسی های ون در محور شماره یک: درب اصلی بهشت زهرا(س) از تقاطع معراج به بلوار حضرت فاطمه الزهرا (س) تا میدان شهدای گمنام به صورت رفت و برگشت؛ در محور شماره دو: از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا فلکه ساعت قرار دارند؛ در محور شماره سه: بزرگراه شمال بهشت زهرا (س) حد فاصل سه راه باقرآباد تا فلکه ساعت ضلع شمال ؛ در محور شماره چهار: در قطعه‌های جدید از سر بلوار سعادت تا مرقد امام نیز آماده خدمت رسانی به مردم هستند تا به صورت رفت و برگشت اقدام به جابجایی مسافران کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید