تولید ٨۵٠ کیلو طلای ٢۴ عیار در زرشوران

    کد خبر :294614

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از تولید ٨۵٠ کیلو طلا با عیار ٢۴ در این مجتمع معدنی خبر داد و گفت: امسال تولید دو برابر می‌شود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران در مراسم امضای قرارداد احداث کارخانه تغلیظ و فرآوری و استحصال طلا گفت: کار احداث کارخانه از سوی یک شرکت ایرانی- افریقای جنوبی انجام می‌شود؛ فاز یک کارخانه در سال ٩٣ به بهره برداری رسید؛ ولی از نظر ماشین‌آلات و زیرساخت‌های آن، کمی مشکل وجود داشت؛ چراکه در دوران تحریم کامل بودیم؛ ولی الان سرمایه گذار جدید، باید اقدامات اصلاحی فاز یک نیز صورت دهد.

به گزارش مهر، مهدی کرباسیان، تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ تن به ذخیره قطعی طلای منطقه زرشوران اضافه شده و البته عملیات اکتشافی همچنان در حال انجام است.

کرباسیان گفت: اکنون ٧٠٠ نفر در این منطقه مشغول هستند که اکثر آنها بومی هستند؛ ولی این اشتغال نیز با راه‌اندازی فاز دو، دوبرابر می‌شود. پس اکنون انتظار حمایت مردم و مسئولان منطقه را داریم. البته کارخانه مسئولیت اجتماعی خود را نیز به خوبی پیش خواهد برد.

وی یادآور شد: تلاش داریم در آن منطقه، کارخانجات پایین‌دستی طلا را هم راه‌اندازی کنیم.

روانبخش امیری، مدیر مجتمع زرشوران نیز در این مراسم گفت: با توجه به ذخایر جدید زرشوران، فاز توسعه برای راه‌اندازی کارخانه جدید را طی کردیم، ظرفیت ورودی خاک به کارخانه ۶٠٠ هزار تن است و کارخانه در مدت زمان مقرر احداث می‌شود.

وی افزود: برآورد سرمایه‌گذاری لازم ٣٠٠ میلیارد تومان تنها برای کارخانه است و برآورد اولیه این است که ظرف سه سال اینده احداث شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید