آغاز پروازهای برنامه‌ای ایران – ازبکستان از ماه آینده

    کد خبر :294586

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد که در جریان سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به ازبکستان توافق‌هایی برای آغاز پروازهای برنامه‌ای میان دو کشور نهایی شده است.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جریان سفری که عباس آخوندی به ازبکستان داشت دو طرف در حوزه مسائل هوانوردی و صنعت هوایی مذاکراتی داشتند و بنا شد که همکاری‌های دوجانبه در این حوزه افزایش پیدا کند.

به گفته وی در جریان ملاقاتی که مقامات ایرانی با رییس سازمان هواپیمایی ازبکستان داشتند صحبت‌هایی مبنی بر ارائه برخی تسهیلات برای افزایش تقاضای سفر هوایی انجام شد که خوشبختانه نتایج مثبتی نیز به همراه داشت.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که دو طرف برای تسهیل فرآیند صدور ویزا توافقاتی انجام دادند، تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن این موضوع می‌توان همکاری‌های اقتصادی و جابه‌جایی گردشگران را در دستور کار قرار داد و با توجه به آمادگی فنی برای برقراری پروازهای مستقیم، مذاکراتی نیز در این زمینه صورت گرفت.

جعفرزاده ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ظرف یک ماه آینده مقدمات لازم برای برقراری پروازهای مستقیم میان ایران و ازبکستان اجرایی خواهد شد. همچنین با دعوت رسمی مقامات ایرانی رییس و هیات مدیره هواپیمایی کشوری ازبکستان در نمایشگاه هوایی کیش حضور داشته و مذاکرات خود با طرف ایرانی را در این زمینه ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، برقراری پروازهای مستقیم با کشورهای همسایه یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های صنعت هوایی ایران در طول سال‌های گذشته بوده که البته اصلی‌ترین مانع بر سر اجرای آن دشواری فرآیند صدور ویزاست.

چندی قبل مقامات فرودگاه گرگان نیز اعلام کردند که با وجود فراهم بودن مقدمات لازم برای انجام پروازهای مستقیم، صدور ویزا مانعی برای اجرایی شدن این موضوع شده است.

کشورهایی مثل ترکیه و ارمنستان که صدور ویزا در آنها الزامی نیست در طول هفته تعداد قابل توجهی پرواز مستقیم با ایران دارند و از این طریق سالانه چندصد هزار گردشگر ایرانی به این کشورها سفر می‌کنند.

طبق برآورد وزارت راه و شهرسازی مسافران ایرانی سالانه چهار میلیارد دلار برای خرید بلیت از ایرلاین‌های خارجی هزینه می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید