بغداد برای پاکسازی نینوا نیازمند کمک بین المللی است

  • سیاسی
  • شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۰۷
    کد خبر :294527

سازمان اطلاعات عراق تأکید کرد که بغداد برای ادامه عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده استان نینوا که پیشتر در اشغال داعش بوده است، نیازمند کمک مالی و راهبردی بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری بازتاب به نقل از رادیو سوا، «علی الدهلکی» سخنگوی سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد که مدیریت سازمان اطلاعات عراق برای پاکسازی مناطق آزاد شده نینوا نیازمند کمک بین المللی است.

وی در گفتگو با رادیو سوا وابسته به آمریکا گفت که برای تکمیل عملیات پاکسازی این مناطق نیازمند حمایت مالی و راهبردی بین المللی هستیم. وی افزود: ما بر اساس طرحی عملیات بازرسی و پاکسازی مناطق آزاد شده از چنگ داعش را انجام داده و تلاش می کنیم تا سلاح ها و تجهیزات نظامی بازمانده از تروریست های داعش را از میان برداریم و عملیات خنثی سازی بمب ها نیازمند تلاش زیاد و امکانات زیادی است.

وی از جامعه جهانی خواست تا حمایت مالی و راهبردی لازم در این زمینه را برای عراق فراهم کنند و تأکید کرد که عملیات پاکسازی استان نینوا که ۱۰ ماه پیش آزاد شده هنوز ادامه دارد.

وی تأکید کرد تا کنون ۱۷۵ بمب دست ساز به جا مانده از تروریست های داعش در اطراف منطقه بعشیقه در شمال شرق موصل کشف شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید