اسرائیل خطاب به فرانسه: اگر ایران از سوریه خارج شود، با ماندن اسد مشکلی نداریم

    کد خبر :294275

رژیم صهیونیستی به هم‌پیمانان خود اعلام کرد که بعد از پایان جنگ داخلی سوریه و خروج “نیروهای ایرانی” و حزب الله از این کشور مشکلی با ماندن اسد در قدرت ندارد.

به گزارش بازتاب، به نقل از القدس العربی، باراک رافید، خبرنگار شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اسرائیلی اعلام کرد که مئیر بن شابات، مشاور امنیت قومی اسرائیل یکشنبه گذشته به فیلیپ آتاین، همتای فرانسوی خود در قدس اعلام کرد که بعد از پایان جنگ داخلی و خروج ایرانی‌ها و حزب الله از سوریه، اسرائیل با ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت مشکلی نخواهد داشت.

قرار است بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سفر روز سه‌شنبه به پاریس با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه درباره موضع‌گیری ایران در سوریه صحبت کند. مشاور امنیت ملی فرانسه بن شابات را در جریان جزئیات دیدار میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با امانوئل ماکرون گذاشت.

فرانسه می‌خواست موضع اسرائیل را نسبت به مذاکرات دوجانبه فرانسه و روسیه بفهمد. بن شابات به همتای اسرائیلی خود گفت که مشکل اسرائیل اسد نیست بلکه نیروهای ایرانی و موضع‌گیری‌شان در تمامی مناطق سوریه است.

بن شابات گفت که اسرائیل به فشار نظامی و سیاسی بر نیروهای ایرانی در سوریه ادامه می‌دهد تا زمانی که روس‌ها یا نظام سوریه از ایرانی‌ها بخواهند تمامی سوریه را ترک کنند.

دو طرف اسرائیلی و فرانسوی درباره اوضاع لبنان نیز صحبت کردند و بن شابات تأکید کرد که اسرائیل اجازه ایجاد زرادخانه موشک پیشرفته از سوی حزب الله را نمی‌دهد و این مساله یک خط قرمز است.

همچنین شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل گزارش داد،‌ نتانیاهو در تماس تلفنی با مایک پامپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا به مساله حضور ایران در سوریه پرداخته و خروج نیروهای هم‌پیمان را به عنوان شرط موافقتش با استقرار ارتش سوریه در مرزهای جنوبی این کشور مطرح کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید