معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

کوچ معتادان متجاهر از مناطق جنوبی تهران به بزرگراه‌های شمال‌شهر /مصرف علنی موادمخدر

    کد خبر :294186

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که مصرف کننده‌های مواد صنعتی بیشتر از سایر مصرف کننده‌ها در معرض خطر و متجاهر شدن هستند، عنوان کرد: معتادان متجاهر حاضر در تهران از مناطق جنوبی این شهر به حاشیه بزرگ راه‌های شمال شهر تهران رانده شده و در آن مناطق به مصرف علنی مواد روی آورده اند.

به گزارش ایسنا، دکتر پرویز افشار با اشاره به این که عدد آمار خام معتادان کشور در سالهای اخیر کاهش یافته است، گفت: در سالهای اخیر شدت و عمق اعتیاد در گروههای مختلف اجتماعی افزایش یافته و نمود اعتیاد در کشور را گسترش داده است.

وی با اشاره به این که تعداد معتادان متجاهر نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: در دهه ۱۳۸۰ در ایران معتادان الگوی مصرف خود را از مواد سنتی به مواد صنعتی تغییر داده‌اند. به طوری که ماده صنعتی شیشه میزان نفوذ و مصرف بالایی را به خود اختصاص داده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مقایسه مصرف و عوارض تریاک و شیشه، تصریح کرد: اگر یک فرد معتاد با مصرف تریاک در مدت حدودی ۱۵ سال به مرحله از دست دادن مهارت برسد، یک فرد با مصرف شیشه با مصرف حدود ۶ سال می تواند تمامی مهارت‌های خود را از دست داده و حتی به کف خیابان ها رانده شود.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به این که مصرف کننده‌های مواد صنعتی بیشتر از سایر مصرف کننده‌ها در معرض خطر و متجاهر شدن هستند، عنوان کرد: معتادان متجاهر حاضر در تهران از مناطق جنوبی این شهر به حاشیه بزرگ راه‌های شمال شهر تهران رانده شده و در آن مناطق به مصرف علنی مواد روی آورده اند.

افشار با اشاره به طرح های پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر، خاطر نشان کرد: بر اساس طرح‌های پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۰ و ۹۴ به واسطه آمارگیریهای مختلف و پرسشها و متادولوژیهای متعدد مشخص شد که تعداد معتادان کشور در روند مدیریتی کاهش پیدا کرده و عمق آن افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید