مدعیان اصلی به مدال طلا دست پیدا کردند

  • ورزشی
  • شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۲
    کد خبر :294177

روز نخست از نخستین مرحله رقابت‌های تکواندو گرندپری در سال ۲۰۱۸ با برتری مدعیان اصلی و بدون ثبت شگفتی به پایان رسید.

به گزارش مهر، مسابقات تکواندو گرندپری روز جمعه با حضور ۲۵۵ تکواندوکار از ۵۱ کشور به میزبانی ایتالیا در تالار ورزشی «ایتالیکو» شهر رم آغاز شد. در روز نخست و در بخش مردان، مبارزات دو وزن ۶۸- کیلوگرم و ۸۰+ کیلوگرم برگزار شد که در هر دو وزن بهترین های جهان صاحب مدال طلا شدند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم «دای هون لی» بهترین تکواندوکار سال ۲۰۱۷ جهان با برتری مقابل همه رقبا راهی مبارزه نهایی شد. از آن سوی جدول هم «الکسی دنیسنکو» روس بعد از یک دوره افول به روزهای اوج خود بازگشت و خود را به فینال این مسابقات رساند.

جدال نفرات اول و سوم رنکنیگ جهانی یک مبارزه دیدنی و جذاب بود. «دنیسنکو» برابر حریف تکنیکی خود تلاش زیادی برای کسب پیروزی داشت، ولی «لی» همانند گذشته با صلابت ظاهر شد و در نهایت با برتری ۱۰ بر ۸ صاحب مدال طلا شد. این نهمین طلای وی در رقابتهای گرندی طی دو سال گذشته بود.

مدال برنز این وزن به «هوانگ» از چین تایپه و «سیندن» از بریتانیا رسید. در این وزن «گونزالس بونیلا» از اسپانیا با طلا و برنز المپیک، دو طلا و یک نقره جهان، «جواد آچاب» قهرمان جهان و اروپا و رنکینگ دو جهان از بلژیک و «شوای ژائو» از چین با طلای المپیک و جهان توفیقی در کسب مدال نداشتند.

مدال طلای وزن ۸۰+ کیلوگرم نیز به «ولادیسلاو لارین» نفر یک رنکینگ جهان و دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۷ رسید که در مبارزه پایانی «کیودون این» از کره جنوبی را شکست داد. این کره ای با رنکنیگ چهار دنیا هفته گذشته طلای قهرمانی آسیا را در ویتنام کسب کرده بود.

مدال برنز هم به «مایکون سیکوئرا» از برزیل به همراه «دیمیتری شوکین» از ازبکستان رسید. این ازبکی هفته گذشته برنز قهرمانی آسیا را نیز کسب کرده بود. در این وزن هم «بچمانن» با رنکینگ چهار دنیا و طلای ۲۰۱۷ جهان و «آنتونی اوبامه» از گابن با رنکینگ هفت دنیا، طلا و دو برنز جهان، نقره المپیک از رسیدن به مدال بازماندند.

روز جمعه همچنین در بخش زنان هم مبارزات وزن ۶۷- کیلوگرم برگزار شد که «منگو ژانگ» از چین به نشان طلا دست یافت، «ماگدا هینن» از فرانسه به نشان نقره رسید و دو برنز این وزن هم به «هیوری» از کره جنوبی و «ویلیامز» از بریتانیا تعلق گرفت.

این رقابتها امروز شنبه با برگزاری رقابتهای اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان پیگیری می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید