سفیر آلمان در دیدار با رییس شورای شهر تهران:

آمادگی آلمان برای حمایت از شهر تهران در زمینه فناوری

    کد خبر :293899

سفیر آلمان بااستقبال از همکاری با تهران در زمینه های مختلف گفت: فرصت های همکاری زیادی با تهران وجود دارد و ما کاملا آماده ایم تا در زمینه فناوری وتجربه شهر تهران را حمایت کنیم.

به گزارش  مهر به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورا ی اسلامی شهر تهران میشاییل کلور برشتولد سفیر جمهوری فدرال آلمکان با محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. استفاده از ظرفیت های تهران برای همکاری هر چه بیشتر و حضور سرمایه گزاران آلمانی و استفاده از فناوری و تجربه آلمانی ها برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری تهران محور های مذاکره در این دیدار بود.

سفیر آلمان در این دیدار و خطاب به محسن هاشمی گفت: من خوشحالم که شخصا با شخص شما دیدار می کنم و آشنا می شوم. من بازدید از کرمان داشتم و در این بین نیز از رفسنجان به صورت گذری بازدید کردم و علاقه داشتم شما را در آن جا دیدار کنم ولی به هر روی این فرصت در محل شورای شهر تهران مهیا شد که جای خوشحالی دارد.

برشتولد در ادامه افزود: روابط ایران و آلمان همواره خوب بوده و آلمان شریک مهمی برای ایران در برجام بوده و است. ما خیلی خوشحالیم که توانستیم در موضوع برجام نقش متعارف سازی و متعادل سازی را ایفا کنیم هر چند آلمان کشور هسته ای نیست. صدر اعظم و وزیر امور خارجه آلمان بار ها اعلام داشتند که ما از ایران در برجام حمایت خواهیم کرد و از تصمیم ایران مبنی بر اینکه عاقلانه از برجام خارج نشده اند نیز حمایت می کنیم.

سفیر آلمان اظهار داشت: من تصور می کنم در مجموع فرصت های همکاری زیادی با تهران وجود داشته باشد. در زمینه محیط زیست و آب و فاضلاب می توان این همکاری ها را در سطح مطلوبی داشته باشیم به ویژه آنکه ما موسسه همکاری های بین المللی در زمینه آب و فاضلاب داریم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه همکاری ها را تعمیق ببخشیم.

وی افزود: همچنین در زمینه معماری نیز ما ارتباط خوبی با دفاتر و مشاوران معماری در آلمان (GMP) داریم که می توان از این ظرفیت نیز در جهت تحکیم ارتباط با تهران عمل کنیم همچنانکه در طراحی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب مشاوره داشتند و همچنین طرحی در خصوص پادگان قلعه مرغی در دست تهیه دارند.

برشتولد گفت: اروپا تلاش دارد خروج امریکا از برجام را جبران کند البته باید در نظر داشت که ایران انتظارات بالایی دارد. من اینجا با واژه تعارف آشنا شدم و امیدوارم در این بین بتوانیم به نقطه ای مشترک برسیم.

سفیر آلمان گفت : من وقتی این شرایط را می بینم به یاد آیت الله هاشمی در زمان ریاست جمهوری ایشان می افتم ، ایشان تلاش داشتند که ایران همواره با اروپا روابط خوبی برقرار کند گرچه برخی آرمان های ایشان آنچنان که باید پیاده سازی نشد.

برشتولد خاطر نشان ساخت: ما در زمینه فناوری و تجربه کاملا آمادگی داریم شهر تهران را حمایت کنیم . در زمینه محیط زیست و آب و فاضلاب شرکت GIZ که در سراسر جهان فعالیت دارند می تواند همکاری کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: مدیریت شهری تهران بستر های مناسبی در زمینه های گردشگری، حمل و نقل، معماری شهری، پسماند، هوشمندسازی شهری و بافت فرسوده برای همکاری با کشور آلمان دارد و امیدواریم در این زمینه ها همکاری مفید و موثری شکل گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایران نیز در برجام به دقت عمل کرده و هیچ اقدام خلاف تفاهم نامه را انجام نداده است ، گرچه خروج امریکا از برجام تخلف و به نوعی دغل کاری بود و امیدوارم آلمان و اتحادیه اروپا این امر را جبران کنند.

هاشمی اضافه کرد: از این فرصت استفاده می کنم و به گردشگری تهران می پردازم؛ تهران نیز اماکن دیدنی فراوان دارد و این امر ظرفیت های مناسبی در امر هتل داری ایجاد می کند. این پتانسیل وجود دارد که سرمایه گزاران ایرانی و آلمانی بتوانند مشترکا در امر هتل داری فعالیت کنند و نسبت به ایجاد برندینگ هتل اقدام کنند تا زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران اروپایی به تهران فراهم شود.

وی در ادامه افزود: ماموریت های بخش پسماند و زباله برای تهران در نظر گرفته شده که با توجه به تولید روزانه ۹ هزار تن زباله از تهران برنامه تولید انرژی از این حجم زباله را در دستور کار داریم . لذا نیاز به تجهیزات جدا سازی زباله و زباله سوزی و تولید برق می تواند زمینه مناسب همکاری باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور مشاوران آلمانی در طراحی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و پادگان قلعه مرغی گفت: همکاری مشاوران شما در شهر آفتاب و قلعه مرغی موثر بوده و ما می خواهیم در زمینه بافت فرسوده نیز از این پتانسیل استفاده کنیم و این بافت ها را باز آفرینی کنیم. تهران دارای ۴ هزار هکتار بافت فرسوده است و این امر نیز می تواند زمینه همکاری دو طرف باشد. در زمینه تولید انرژی خورشیدی و باد که شرکت های آلمانی فعالیت هایی در سطح کشور داشتند نیز می تواند همکاری کرد تا این زمینه فعالیت به تهران کشیده شود.

محسن هاشمی خاطرنشان ساخت: آلمان هیچ گاه سیاست های استعماری در قبال ایران نداشته و رابطه آلمان با ایران همواره برابر بوده است. ما در همه زمینه ها می توانیم همکاری داشته باشیم و اگر گشایش فاینانس ها اتفاق بیافتد با توجه به جمعیت ۵۰۰ میلیونی منطقه ای که ایران در آن واقع شده ، ایران می تواند نقش ویژه ای در همکاری اقتصادی آلمان با منطقه ایفا کند. این در حالی است که ایران و آلمان همواره در قبال سیاست های صلح طلبانه یک هدف را دنبال کرده اند.

هاشمی همچنین افزود: من این را می دانم که شما در یمن و فلسطین بوده اید و لذا موضع ایران در قبال جنایت های صورت گرفته در یمن را تایید می کنید. شما حتما می دانید که انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس کار اشتباهی بوده و سبب افزایش تنش ها منطقه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید