بودجه جاری مقصد منابع صندوق توسعه ملی است

    کد خبر :293812

عضو کمیسیون عمران مجلس، از عدم تحقق مصوبه مجلس در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی در برخی مواقع انتقاد کرد.

سیدکمال‌الدین شهریاری، با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازآفرینی شهری و همچنین توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی منوط به اذن رهبری و مجوز مجلس است و برخی از بخش‌ها مانند بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده در سال ۹۷ در بودجه کشور مشمول دریافت این نوع منابع شده‌اند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، با بیان اینکه بخش حمل و نقل نیز جز مصوبات مجلس در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی شده است، افزود: متاسفانه در گذشته تجربه نشان داده که دولت این منابعی را که با اذن رهبری به برخی بخش‌ها اختصاص می‌یابد جز منابع بودجه به حساب آورده و این را مشمول تخصیص اعتبار می‌کند.

وی ادامه داد: در برخی موارد منابعی که در قانون از محل صندوق توسعه ملی برای بخش‌های خاصی نام گذاری شده متاسفانه در چرخه عملیات بودجه به بخش مذکور داده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عدم هزینه کرد منابع صندوق توسعه ملی در محل مصوب آن مشکلاتی را برای کشور ایجاد می کند، تصریح کرد: متاسفانه دیده شده که منابع مصوب صندوق توسعه ملی در بخش‌های دیگر مانند بودجه جاری که دولت کسری منابع دارد هزینه می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت دقت نظر در هزینه کرد منابع صندوق توسعه ملی، گفت: به طور حتم تخصیص اعتبار از این صندوق برای توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین بهبود وضعیت بافت فرسوده می‌تواند مثمر ثمر باشد؛ اما لازمه توفیق در این امر دقت در محل هزینه کرد منابع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید