سیستم تعلیق جدید برای فورد F-150 راپتور

  • خودرو
  • جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۱۵
    کد خبر :293724

فورد برای مدل F150 رپتور ۲۰۱۹ سیستم تعلیق فعال جدیدی معرفی کرده است که هنگام پرش خودرو از شیب، عملکردی هوشمندانه‌ خواهد داشت.

فورد F150 رپتور به یک پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل به حجم ۳.۵ لیتر مجهز شده است. این پیشرانه با توربوشارژ دوگانه، می‌تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. فورد در کنار قدرت بالا در این خودرو بر روی قابلیت‌های آف‌رود نیز تمرکز زیادی کرده است و به همین منظور برای سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته تا یک سیستم تعلیق فعال جدید برای این خودرو عرضه کند. این فناوری، در مسیر‌های خارج جاده‌ای کنترل بهتر و سواری نرم‌تری برای سرنشینان فورد راپتور به ارمغان می‌آورد. فورد برای توسعه این سیستم تعلیق از برند مشهور فاکس نیز کمک گرفته است.

در این سیستم تعلیق، کمک فنر جدیدی طراحی شده‌ است که کارکرد آن‌ با استفاده از دریافت اطلاعات از سنسورهای نصب شده روی بدنه‌ی خودرو و روی سیستم تعلیق تغییر می‌کند و به این ترتیب این سیستم تعلیق می‌تواند هنگام حرکت خودرو، عملکرد خود را تغییر داده و در هر لحظه به صورت خودکار تنظیم شود. تمامی این عملیات نیز به صورت اتوماتیک و هوشمند اتفاق می‌افتد. سیستم تعلیق فورد راپتور همچنین، اصطلاحا به بازی بیشتری نیز دارد به طوری که میزان بازی فنرها در جلو معادل ۳۳ سانتیمتر و در عقب معادل ۳۵ سانتیمتر است.

به گفته‌ی هرمن سالنبوش، مدیر بخش خودروهای قدرتمند فورد:

راپتور ۲۰۱۹ نه تنها یک محصول بسیار توانمند در مسیرهای خارج جاده است، بلکه خودرویی بسیار هوشمند محسوب می‌شود. وانت‌های کمی هستند که تا این اندازه از سنسورها و تجهزیات الکتریکی استفاده کنند.

فورد راپتور جدید همراه با سیستم تعلیق جدید خود توانایی بیشتری در پرش‌ها خواهد داشت چون این سیستم‌ تعلیق می‌تواند فرودی نرم‌تر و قابل کنترل‌تر را برای خودرو حاصل کند. فورد F150 راپتور مدل ۲۰۱۹ به یک سیستم جدید با نام تریل کنترل مجهز شده است که این سیستم نوعی کروز کنترل اما برای مسیر‌های خارج جاده‌ای است. این سیستم را می‌توان بین سرعت‌های ۱ تا ۳۲ کیلومتر بر ساعت فعال کرد و خودرو به طور اتوماتیک کنترل ترمزها و گاز را در دست می‌گیرد. همچنین میزان گشتاور ارسالی به هر چرخ نیز کنترل می‌شود. به این ترتیب راننده می‌تواند تمام تمرکز خود را بر هدایت خودرو و فرمان دادن به آن متمرکز کند و کنترل پدال گاز را نیز به عهده خودور بگذارد.

در داخل کاپین فورد راپتور ۲۰۱۹ صندلی‌های اسپرت جدید ریکارو که با چرم آلکانترا پوشانده شده‌اند مشاهده می‌شوند که در بخش تکیه‌گاه دارای پشتیبانی بهتری در مقایسه با صندلی‌های مدل قبلی این خودرو هستند. در نمای ظاهری مدل ۲۰۱۹ این خودرو نیز تغییرات کمی به چشم می‌خورد و تنها باید به طراحی جدید رینگ‌ها و تغییرات جزئي در نمای جانبی خودرو اشاره کرد. البته فورد سه رنگ جدید را برای افزودن به رنگ‌های بدنه‌ی خودرو اضافه کرده است که دو رنگ‌ آن‌ها آبی و یکی از آن‌ها مشکی است. هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت فورد F150 راپتور ۲۰۱۹ وجود ندارد اما اعلام شده است که این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید