معاون احمدی نژاد:دولت «اتاق جنگ اقتصادی» تشکیل دهد

    کد خبر :293665

یک فعال سیاسی با تأکید بر اینکه دولت باید اتاق جنگ اقتصادی تشکیل دهد،‌گفت: آنها باید همراه با مجلس دو یا چند برنامه مشخص اقتصادی را تدوین و اجرا کنند.
لطف‌الله فروزنده فعال سیاسی با اشاره به تأکید دولت برای ادامه برجام با اروپا اظهار داشت: اروپا همانند آمریکا مشخص نیست که به عهد خود وفا کند و دولت باید دیدگاه‌های خود را در قبال این مسئله تغییر دهد.

وی با بیان اینکه وقتی یک کشور به دنبال توسعه است، باید به اصل درون‌زا بودن توجه ویژه‌ای داشته باشد، افزود: بنابراین باید بر اساس این اصل راهبردهای اقتصادی کشور تعیین شود.

فروزنده ادامه داد: ایران از ذخایر نفتی، معادن بسیار، موقعیت استراتژیک و بازار 270 میلیونی در منطقه برخوردار است و باید بر روی آنها سرمایه‌گذاری کند تا بتواند به عنوان یک اقتصاد مطرح در جهان معرفی شود.

وی شرط این مسئله را مورد توجه قرار دادن اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و با تأکید بر اینکه دولت نباید همه شانس خود را در سبد برجام می‌گذاشت یادآور شد: برجام نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند و نیازی هم نیست که ما به دنبال برجام باشیم.

فروزنده تصریح کرد:‌ اگر ما در بخش مصارف و تولید کالا به خودکفایی برسیم و قدرت صادرات‌مان را افزایش دهیم دیگران به ما محتاج می‌شوند؛ از سوی دیگر اگر نفت را به جای خام‌فروشی به فرآورده تبدیل کنیم یک گام اصلی برای رونق اقتصاد محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه دولت باید 2 یا 3 برنامه مشخص برای رونق اقتصاد داشته باشد و مجلس را نیز مشارکت دهد، در عین حال خاطرنشان کرد:‌ آنها باید مردم را نیز طبق اصل 44 مشارکت بدهند چرا که اقتصاد به شکل دولتی پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به مشکلات در زمینه ارز، نقدینگی و قیمت طلا، گفت: دولت باید در این زمینه هدایت،‌کنترل و نظارت لازم را داشته باشد.

فروزنده با بیان اینکه ایران 52 میلیارد دلار واردات دارد، تصریح کرد:‌ ما باید حداقل 20 میلیارد دلار آن را مدیریت کنیم و این یک گام اساسی برای رونق دادن به کالاهای داخلی خواهد بود.

این فعال سیاسی با اشاره به فعالیت ستاد اقتصادی دولت در جنگ اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط و اقدامات وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان اتاق جنگ علیه ایران، دولت نیز باید در عرصه اقتصاد اتاق جنگ تشکیل دهد و دشمن را منفعل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید