گفت وگوی تلفنی لاوروف و پمپئو برای اولین بار

    کد خبر :292996

وزیران خارجه روسیه و آمریکا برای نخستین بار در مذاکره ای تلفنی درباره اختلافات دوجانبه و بهبودی روابط دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و مایک پمپئو در این مذاکره تلفنی که به ابتکار طرف آمریکایی برگزار شد در خصوص برخی موضوعات دستور کار مشترک ازجمله روابط دوجانبه گفت وگو کردند.
روند حل و فصل مسائل سوریه و حل مناقشه اوکراین بر اساس توافقنامه مینسک از دیگر موضوعات مطرح شده در گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا بود.
در ادامه گزارش وزارت خارجه روسیه آمده است: وزیران خارجه دو کشور همچنین تلاش برای اجرای وظایف تعیین شده از سوی رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در آخرین گفت وگوی تلفنی آنها برای رفع اختلاف دوجانبه از طریق مذاکره و بهبودی وضع همکاری های دو کشور را ضروری دانستند.
گفت وگوی تلفنی لاوروف و پمپئو نخستین مذاکره تلفنی وزیران خارجه دو کشور از زمان انتصاب پمپئو به مقام وزیر خارجه است.
روابط روسیه و آمریکا در سال های اخیر تیره شده است و در واقع امید مقام های روس برای بهبودی روابط دوجانبه پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ برآورده نشد.
در دوره ریاست جمهوری ترامپ، تنش ها در روابط دوجانبه تشدید شد و آمریکا چند بسته تحریمی دیگر در مورد روسیه وضع کرد که برخی از آنها تعجب روس ها را در پی داشت چرا که بعضا تکراری بود.
در ادامه اقدامات آمریکا علیه روسیه، شمار زیادی از دیپلمات های این کشور اخراج و پنج ساختمان متعلق به روسیه که دارای مصونیت دیپلماتیک بودند، تصرف شد.
به گفته مقام های روس، طرف آمریکایی همچنین تمایلی برای دیدار سران دو کشور نشان نمی دهد و بین مقام های دو کشور هیچ دیداری برگزار نمی شود و روابط و همکاریهای دوجانبه به پایین ترین سطح سقوط کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید