حمله دو مهاجم ناشناس به پلیس در طائف عربستان

    کد خبر :292917

پس از بروز ناامنی در برخی شهرهای بزرگ عربستان از جمله ریاض پایتخت این کشور، افراد ناشناس چهارشنبه شب با حمله به خودرو گشت پلیس در طائف ، یک نیروی امنیتی را با ضربات چاقو از پای در آوردند.

طائف در غرب عربستان و جنوب شرقی مکه مکرمه قرار دارد.
به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه الکترونیکی سبق عربستان ، دو نفر ناشناس پس از حمله به خودروی گشت پلیس ، سلاح یک نیروی امنیتی را برداشته و با خودروی پلیس از محل گریختند.
بر اساس این گزارش،نیروهای امنیتی به تعقیب مهاجمان پرداخته و دو طرف در مرکز گارد ملی طائف درگیر شدند که بر اثر تیراندازی یک نفر از مهاجمان زخمی و بازداشت و نفر دوم نیز فرار کرد.
پلیس تاکنون گزارشی در خصوص هویت این افراد منتشر نکرده است .
اقدام های دولت عربستان طی ماههای اخیر موجب بروز ناامنی در این کشور شده است . دولت سعودی از یک سو با افزایش قیمت ها ، وضع مالیات های سنگین سبب وارد آمدن فشار اقتصادی به مردم این کشور شده است و از سوی دیگر با بازداشت شماری از شاهزاده های سعودی ، حس انتقام جویی در میان خاندان سلطنتی را برانگیخته است .
21 آوریل ( اول اردیبهشت) گذشته ریاض پایتخت این کشور برای ساعت ها صحنه درگیری میان افراد ناشناس و نیروهای امنیتی در این شهر بود . دولت ریاض مساله را به نزدیک شدن یک پهباد اسباب بازی به کاخ الخزامی ، محل اقامت ولیعهد این کشور نسبت داد اما منابع مستقل گفتند که هدف ، حمله به ولیعهد این کشور بوده است .
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پس از این حمله نزدیک به یک ماه در محافل عمومی ظاهر نشد و این گمان تقویت شد که او در جریان حمله الخزامی زخمی شده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید