بودجه زلزله به کرمانشاه رسید

    کد خبر :292853

زلزله مهیب 21 آبان 96 در کرمانشاه نه فقط خانه و کاشانه بسیاری از مردم که بخش زیادی از زیرساخت‌های استان را هم ویران کرد؛ دولت برای احیای این زیرساخت‌ها امسال 12 هزار و 560 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: در مرحله اول بازسازی زیرساخت های آسیب دیده در زلزله، پنج هزار میلیارد ریال ابلاغ شده و تخصیص هم یافته است.

طهمورث الیاسی افزود: این مبلغ پس از تایید دستگاه های مربوطه از جمله راه و شهرسازی پرداخت و عملیات اجرایی ترمیم زیرساخت های غرب استان آغاز می شود.

وی اظهار داشت: هفت هزار و 560 میلیارد ریال دیگر هم تا پایان امسال تخصیص می یابد.

این اعتبار کلان قرار است به وضعیت اماکن و زیرساخت های بخش راه، برق، آب، گاز و… در غرب استان کرمانشاه سامان بدهد.

آنچنان که الیاسی بیان کرد، دولت همچنین 100 میلیارد ریال برای بازسازی شهرداری ها و زیرساخت های شهری آسیب دیده ابلاغ کرده و تخصیص داده است که در سال 97 هزینه می شود.

یکی دیگر از مشکلات ناشی از زلزله، صدمه دیدن اماکن نهادهای نظامی استان کرمانشاه است که به گفته الیاسی، دولت در این راستا هم 100 میلیارد ریال برای احیای زیرساخت های آسیب دیده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تخصیص داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه همچنین گفت که دولت در جدیدترین کمک خود، بزودی به مصدومان ضایعه نخاعی 10 میلیارد ریال، به خانواده‌های جانباختگان 31 میلیارد ریال و برای جبران هزینه صدور پروانه ساخت واحدهای تخریب شده 150 میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه اعلام کرده است که ‘در زلزله سال گذشته یک هزار و 241 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها وارد شد و بسیاری از ساختمان های دولتی از جمله بیمارستان ها آسیب جدی دیدند.’

ایرنا نوشت: البته مجموع خسارت ها به زیرساخت های عمومی، صنایع، کسب و کار و واحدهای مسکونی استان کرمانشاه نزدیک به 60 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید